سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۲

با حضور مدیران کشوری، استانی و صاحبان کسب‌وکار؛

پانزدهمین رویداد «کسب‌وکار در کتابخانه‌های عمومی» در آذربایجان غربی برگزار می‌شود

پانزدهمین رویداد کسب و کار

در راستای حمایت از کسب و کارهای کوچک، پانزدهمین رویداد کسب و کار در کتابخانه‌های عمومی، به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان غربی برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی، با توجه به نامگذاری سال جاری تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» و به دنبال برگزاری همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک، پانزدهمین رویداد کسب‌وکار در کتابخانه‌های عمومی در استان آذربایجان غربی به منظور حمایت از کسب‌وکارهای کوچک و بهره‌مندی از دانش، نظریات و ایده‌های اساتید و صاحب‌نظران این حوزه برگزار می‌شود.

این رویداد روز پنج شنبه ۲۴ خرداد ماه با حضور سیدباقر میرعبداللهی، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ علی زبردست، دانش‌آموخته دکترای اقتصاد، کارآفرین نمونه و استاد دانشگاه؛ عباس دولانی، دانش‌آموخته دکترای اطلاعات و دانش‌شناسی و استاد دانشگاه؛ اساتید و صاحبنظران علم اطلاعات و دانش‌شناسی و کسب‌وکار، کارکنان کتابخانه‌های عمومی، صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و سایر علاقه‌مندان در سالن جلسات استاد شهریار کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را از طریق نشانی www.skyroom.online/ch/researchpl/wazarbaijan دنبال کنند یا پخش زنده آن را از پایگاه اطلاع‌رسانی (iranpl.ir) و آپارات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور (aparat.com/iranpl) مشاهده کنند. 

همچنین در حاشیه این رویداد نمایشگاهی از صنایع دستی و هنری کسب‌وکارهایی که مورد حمایت کتابخانه‌های عمومی هستند، برپا شده است و عموم مردم می‌توانند از تاریخ ۱۹ تا ۲۴ خرداد از این نمایشگاه بازدید کنند.

گفتنی است، کتابخانه‌های عمومی استان اغلب از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشیِ مرتبط با کسب‌وکار، برگزاری نمایشگاه معرفی و فروش محصولات تولید شده توسط کسب‌وکارهای کوچک در کتابخانه‌ها و ایجاد ارتباط بین جویندگان کار و صاحبان ایده و کارآفرینان موفق به منظور مشاوره و راهنمایی، از کسب‌وکارها حمایت می‌کنند. کتابخانه‌های مرکزی ارومیه، استاد احمد ترجانی‌زاده و سیدکامل امامی شهرستان بوکان، ملت شهرستان تکاب، زریاب خویی و طوبی شهرستان خوی و شهید علی علمی شهرستان نقده از کتابخانه‌های پیشرو در این زمینه هستند. در طول سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بیش از ۳۰ برنامه با ماهیت حمایت از کسب‌وکار و در زمینه‌های کشاورزی و باغبانی، عروسک‌بافی، شمع‌سازی، گلیم‌بافی، خیاطی، گوهرتراشی و... توسط کتابخانه‌های عمومی استان اجرا شده است. توجه به کسب‌وکارهای کوچک در حوزه کتابخانه‌های عمومی، پیشتر از سال ۱۴۰۰ در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مورد توجه قرار گرفت و تاکنون دو همایش بین‌المللی با عنوان کتابخانه‌های عمومی توسط این نهاد برگزار شده و ۲۰ کتابخانه در سطح کشور در زمینه انجام فعالیت‌های اثرگذار در حوزه کسب‌وکار، انتخاب و تقدیر شده‌اند.

پانزدهمین رویداد «کسب‌وکار در کتابخانه‌های عمومی» در آذربایجان غربی برگزار می‌شود