پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷

توسط مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان انجام شد؛

اهدای ۷۷ جلد کتاب بریل به کتابخانه محمدتقی کریم‌پور بیرجند

اهدای کتاب

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی ۷۷ جلد کتاب بریل به بخش نابینایان کتابخانه محمدتقی کریم پور بیرجند اهدا کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی، مهدی مظهری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان استان خراسان جنوبی ضمن بازدید از کتابخانه و دیدار با محمود حاجی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی، ۷۷ جلد کتاب  به بخش نابینایان کتابخانه محمدتقی کریم پور اهدا کرد.

محمود حاجی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی گفت: ما در کتابخانه های عمومی در راستای محرومیت زدایی فرهنگی برای اقشار مختلف، خدمات گوناگونی در نظر گرفتیم تا همه مردم را تحت پوشش قرار دهیم. به همین منظور طرح سوکوگرام با همکاری شرکت پست راه اندازی شد تا یک کتابخانه مرکزی نابینایان در استان داشته باشیم و به همه روشندلان استان خدمت دهیم. از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۰ بسته برای روشندلان عزیز به سراسر استان ارسال شده است.

وی گفت: در این طرح روشندلان با عضویت در کتابخانه کتاب مورد علاقه خود را سفارش می دهند و به درب خانه آنها رایگان ارسال می شود.

رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه های عمومی استان گفت: در بخش نابینایان کتابخانه محمدتقی کریم پور بیش از ۸۰۰ جلد کتاب بریل و ۵ هزار کتاب صوتی موجود است که به ۲۵۵ نفر عضو خود خدمت می دهد.

وی گفت: ما برای خدمت دادن به این عزیزان دست نیاز به سوی هر نهاد، سازمان و فردی که خواهان یاری رساندن به این گروه خاص جامعه باشند دراز می کنیم و دستشان را به گرمی می فشاریم.

مهدی مظهری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی گفت: آمادگی داریم در بخش های مختلف  همکاری داشته باشیم و در جهت محرومت زدایی فرهنگی کار کنیم.

مظهری گفت: درآینده نزدیک هم کتاب های صوتی کودک و نوجوان را در اختیار این کتابخانه قرار خواهیم داد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی گفت: در خصوص کتابخانه سیار در بشرویه هم این ظرفیت وجود دارد که به صورت مشارکتی فعالیت کند.