سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲

مروری بر اخبار کتابخانه‌های عمومی استان تهران در تیرماه ۱۴۰۳؛

از حضور مردم تهران در کتابخانه‌های عمومی برای انتخابات تا برگزاری نشست نقد «صبح شام» با حضور دبیرکل نهاد

بولتن خبری تیرماه

در چهارمین ماه سال جاری به همت مسئولین و کتابداران رویدادهای فرهنگی-ترویجی متنوعی در سطح شهرستان های استان برگزار شد که مورد استقبال قشرهای مختلف کتابدوست قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، بعد از شهادت آیت الله رئیسی و همراهان وی در اردیبهشت ماه سال جاری، خیل عظیمی از مردم ولایت مدار پایتخت از شهرهای مختلف استان برای بدرقه باشکوه ایشان گردهم آمده و نشان دادند همواره قدرشناس و در صحنه هستند.

تیرماه سال جاری با گذشت کمتر از دو ماه از شهادت سید شهیدان خدمت، با برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری، ماه سرنوشت ساز برای مردم انقلابی و همیشه در صحنه ایران اسلامی بود؛ در این ماه در راستای اهداف و کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی، ۲۱ باب کتابخانه منتخب استان به عنوان شعب اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۳ معرفی شدند و مردم انقلابی و همیشه در صحنه استان تهران با حضور پرشور در پای صندوق های رای از خون شهدا دفاع کردند تا پرچم نهضت خدمت رسانی سید محرومان را به دست نیروی تازه نفس و مردم داری دیگر بسپارند.

برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب «صبح شام؛ روایتی از بحران سوریه، خاطرات دکتر حسین امیرعبداللهیان» با حضور مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در آستانه اربعین شهدای خدمت؛ برپایی غرفه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران و دیگر شهرستان ها در مسیر مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر؛ اجرای ویژه برنامه های متنوع همزمان با دهه اول ماه محرم و ایام سوگواری و عزاداری سالار شهیدان و سرور آزادگان جهان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان در کتابخانه های عمومی از جمله شاخص ترین برنامه های این ماه بود که به همت کارکنان، مسئولین و کتابداران کتابخانه های عمومی استان در سطح کتابخانه ها و دیگر مراکز آموزشی-فرهنگی سطح شهرستان همچون مدارس، مساجد و... به اجرا در آمد.

در این ماه بیش از ۲۷۰ خبر و گزارش از سوی روابط عمومی اداره کل تنظیم و در بستر فضای مجازی و پرتال اداره کل منتشر شد؛ برای اطلاع از فعالیت های کتابخانه های عمومی استان تهران در تیرماه ۱۴۰۳ اینجا را ببینید.

از حضور مردم تهران در کتابخانه‌های عمومی برای انتخابات تا برگزاری نشست نقد «صبح شام» با حضور دبیرکل نهاد