شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱

با محوریت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ری؛

موکب اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران در راهپیمایی جاماندگان اربعین برپا می‌شود

جاماندگان اربعین

کتابداران و کارکنان کتابخانه های عمومی شهرستان ری به نمایندگی از اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران ضمن شرکت در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی(ع) با برپایی موکب با رویکردی فرهنگی و هنری میزبان عاشقان حسینی خواهند بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، آئین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی با شعار «لشکر حسین(ع)، لشکر قدس»، یکشنبه ۴ شهریورماه از میدان آئینی امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پس از نماز صبح و قرائت زیارت شریف اربعین در تهران برگزار می‌شود و کتابداران و کارکنان کتابخانه های عمومی استان تهران در کنار دیگر عاشقان حضرت اباعبدالله(ع) با برپایی موکب هایی میزبان زائران حسینی خواهند بود.

موکب اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران در راهپیمایی جاماندگان اربعین برپا می‌شود

بر این اساس کتابداران و کارکنان کتابخانه های عمومی شهرستان ری به نمایندگی از اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران با شرکت در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی(ع) با استقرار کتابخانه سیار یار مهربان ۹ و برپایی موکب با رویکردی فرهنگی و هنری در نقطه پایانی بزرگ‌ترین رویداد مردمی (روبروی خیابان امامزاده عبدالله(ع)، نرسیده به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)) ضمن معرفی خدمات کتابخانه ها و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب میزبان عاشقان حسینی به ویژه کودکان و نوجوانان خواهند بود.

قصه‌گویی، معرفی کتاب، مسابقه نقاشی متری اربعین، توزیع بسته‌ها و اقلام فرهنگی از برنامه‌های این موکب با هدف پاسداشت و ترویج آئین بزرگ پیاده‌روی اربعین، خدمت رسانی فرهنگی، توجه به نیازهای مطالعاتی زائرین و محقق ساختن شور و شعور حسینی است.

در این موکب شرایط لازم جهت حضور کودکان و نوجوانان فراهم شده است و در این روز نشست‌های معرفی و قصه‌گویی منابع جشنواره کتابخوانی رضوی نیز برگزار خواهد شد. کودکان پس از شنیدن داستان‌های کتاب به ترسیم آموخته ذهنی خود از قصه می‌پردازند و به این شیوه در مسابقه بزرگ کتابخوانی رضوی شرکت می‌کنند.

علاقه‌مندان جهت حضور در موکب می‌توانند روز یکشنبه ۴ شهریور ماه همزمان با اربعین حسینی از ساعت ۶ صبح به نشانی خیابان فداییان اسلام، نرسیده به میدان بسیج مستضعفین (سه راه ورامین)، روبروی خیابان امامزاده عبدالله(ع)، تقاطع خیابان اسلامی مراجعه کنند.

گفتنی است، کتابداران و کارکنان دیگر ادارات شهرستان های استان نیز در این روز ضمن شرکت در پیاده وری جاماندگان اربعین حسینی اقدام به راه اندازی موکب خواهند کرد.