به گزارش روابطعمومی ادارهکل کتابخانههای عمومی چهارمحال و بختیاری، کارگاه آموزشی «مهارتهای ارتباطی و تعامل با مراجعه کنندگان»، روز چهارشنبه ۷ شهریور ماه با حضور حیدر احمدی، عضو هیئت علمی دانشگاه خلیج فارس بوشهر، به صورت حضوری و برخط ویژه کارکنان کتابخانههای عمومی استان برگزار شد.
در این دوره که با هدف بهبود کیفیت خدمات ارائه شده به مراجعین کتابخانهها و ارتقای سطح تعاملات برگزار شد، سرفصلهای مختلف ارتباطی از جمله نقش و جایگاه مهارتهای ارتباطی در سازمان و خانواده، اهمیت درک و رهبری در کسب مهارتهای ارتباطی، کارکردهای ارتباطات و مهارتهای ارتباطی در سازمان، موانع ارتباطات در سازمان و راهکارهای غلبه بر آن و راهکارهای بهبود ارتباطات و مهارتهای ارتباطی در سازمان مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.
در این کارگاه، حیدر احمدی به اهمیت درک متقابل و رهبری در بهبود مهارتهای ارتباطی پرداخت و نقش این مهارتها را در افزایش بهرهوری سازمانی و بهبود روابط خانوادگی تشریح کرد. همچنین، به بررسی موانع موجود در ارتباطات سازمانی و ارائه راهکارهای عملی برای غلبه بر این موانع پرداخت.
در بخش پایانی کارگاه، جلسۀ پرسش و پاسخ برگزار شد و این مدرس دانشگاه به سوالات همکاران پاسخ داد و تجربیات خود را با شرکتکنندگان به اشتراک گذاشت.
برگزاری این دوره که با استقبال بسیار خوب کارکنان کتابخانهها مواجه شد در آینده نزدیک به صورت کارگاه های توأمان تئوری و عملی تداوم خواهد داشت و امید است که اجرای این طرح در بهبود کیفیت خدمات ارائه شده به مراجعین کتابخانههای عمومی مؤثر باشد.