سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۴

معاون فرهنگی سپاه صاحب الامر (عج) مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای توسعه مطالعه مفید

ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای توسعه مطالعه مفید

سیدحسین حسینی نسب، معاون فرهنگی سپاه صاحب الامر(عج)، ضمن تأکید بر اهمیت و جایگاه ارزشمند کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب و کتابخوانی از مواردی است که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده و در این راستا ما نیز برای حمایت و پشتیبانی از کتاب و کتابخوانی از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در راستای توسعه همکاری‌ها برای برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی با سیدحسین حسینی نسب، معاون فرهنگی سپاه صاحب الامر (عج) دیدار و گفتگو کرد.

معاون فرهنگی سپاه صاحب الامر (عج) قزوین در این دیدار اظهار داشت: از هر حوزه‌ای که منجر به توسعه فرهنگ کشور و کتابخوانی شود حمایت می‌کنیم. یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که می‌تواند آفت جهل را بزداید، مطالعه است و آنچه می‌تواند شبهه‌های ذهنی را دفع کند و ایمان و اطمینان را به قلب‌ها باز آورد، کتاب‌خوانی است.

وی تصریح کرد: کتاب در رشد حیات اجتماعی تأثیر بسزایی دارد. روح یک جامعه در پرتو این مهم بارور می‌شود و به همین دلیل میراث فرهنگی و تمدن اسلامی همیشه مملو از کتاب‌های بزرگانی است که افتخار جامعه بشری بوده و همه همت اولیای دین اسلام بر این بوده که بندگان خدا را به طرف روشنایی کتاب رهنمون شوند.

حسینی نسب تاکید کرد: باید فرزندانمان را با کتاب مانوس کنیم. از جمله راهکارهایی که می‌تواند منجر به افزایش فرهنگ کتابخوانی شود، در دسترس قرار دادن کتاب برای مردم، عادت به دیدن کتاب در مکان‌های مختلف و استفاده از ظرفیت فضاهای مجازی و تبلیغاتی برای ارتقای فرهنگ خواندن و مطالعه مفید، است.

معاون فرهنگی سپاه قزوین خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های خوبی در اختیار سپاه است که می‌توان از این ظرفیت‌ها برای کار فرهنگی اثربخش و همکاری با دستگاه‌هایی همچون کتابخانه‌های عمومی که دلسوزانه در این زمینه گام بر می‌دارند، استفاده کرد.

فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این دیدار گفت: کتاب از دیرباز، حافظ و احیاکننده تفکر و اندیشه‌های والا و منبع عظیمی بوده و طالبان علم، اندیشه و حقیقت را سیراب کرده است. در واقع مطالعه، انسان را از هویت خود باخبر می‌کند و راه درست زیستن را به او می‌آموزد.

وی ضمن اشاره به اقدامات گسترده نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طی سال‌های اخیر در راستای توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، یادآور شد: جشنواره کتابخوانی رضوی از جمله گام‌هایی است که توسط این نهاد با هدف شناسایی هرچه بیشتر سیره عملی ائمه اطهار علیها السلام برداشته شده است و امیدواریم در سال جاری با همکاری و حمایت هرچه بیشتر سایر مجموعه‌ها به ویژه سپاه استان، در این زمینه گام‌های بلندتری برداریم.

محمدبیگی در پایان گفت: مطالعه و کتابخوانی ابزار اصلی افزایش سطح آگاهی و دانش  عمومی است. در سایه کتابخوانی، پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی جامعه میسر می شود و از تمامی دست اندرکاران و همراهان این حوزه تقدیر و تشکر داریم.

در این جلسه همچنین برنامه‌ریزی‌هایی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی به صورت مشترک انجام شد.

سپاه قزوین