جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵

در نشست هم‌اندیشی شورای اقامه نماز اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان مطرح شد؛

زبان هنر، زیباترین روش آموزش نماز به کودکان است

شورای اقامه نماز همدان

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در نشست هم اندیشی شورای اقامه نماز مطرح کرد: زبان هنر، زیباترین روش آموزش نماز به کودکان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان، نشست هم اندیشی شورای اقامه نماز این اداره کل با حضور اعضا این شورا، سیدجواد معینی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و حجت الاسلام والمسلمین سیدمرتضی حسنی حلم رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان در محل اداره کل برگزار شد.

زبان هنر، زیباترین روش آموزش نماز به کودکان است

سیدجواد معینی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان بیان داشت: یکی از روش‌های جذب عضو و ایجاد نشاط و پویایی در کتابخانه‌های عمومی برگزاری برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی است. در سال گذشته بیش از ۱۲ هزار و از ابتدای سال جاری هم بیش از ۴ هزار برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شده است، که  امور دینی سهم عمده این برنامه‌ها را داراست. به طور مثال جشنواره کتابخوانی رضوی به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی کشور می‌تواند با مشارکت دادن تمامی اقشار به ویژه نوجوانان و جوانان درحوزه آشنایی با سبک و سیره اهل بیت(ع) و با داشتن برنامه جامع و علمی با آیتم‌های متنوع این فرصت را به ما می‌دهد تا درک بیشتری معارف اهل بیت(ع) که در راستای آشنایی با معارف اهل بیت(ع) داشته باشیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که علاوه بر راه اندازی محافل قرآنی و فعالیت در حوزه‌های مهدویت در کتابخانه‌های عمومی برگزار شد، اجرای برنامه حسینیه اندیشه در راستای تبیین علمی امور دینی بود که در ماه‌های محرم و صفر در کتابخانه‌های مرکزی استان اجرا شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان تصریح کرد: توجه به حوزه نماز هم یکی از رسالت‌های اصلی ما در کنار ترویج کتابخوانی است و در این خصوص علاوه بر تجهیز تمامی کتابخانه‌هایی که از مساجد فاصله دارند، کتابداران محترم هم با برگزاری نشست‌های کتابخوان، مسابقات کتابخوانی، نمایشگاه‌های موضوعی کتاب و پویش‌های کتابخوانی و سایر برنامه‌های فرهنگی سهم خود را در این خصوص ادا می‌کنند.

 معینی بیان داشت: در حوزه کودکان هم همکاران کتابدار به صورت هنرمندانه با برگزای برنامه‌های فرهنگی نظیر مسابقات نقاشی، قصه گویی این موضوع را به کودکان آموزش می دهند و یقیناً زبان هنر زیباترین روش آموزش نماز به کودکان است.

زبان هنر، زیباترین روش آموزش نماز به کودکان است

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سیدمرتضی حسنی حلم، رئیس ستاد اقامه نماز استان ضمن تقدیر از اقدامات فرهنگی کتابخانه های عمومی استان در حوزه‌های دینی به ویژه نماز و راه اندازی محافل قرآنی در این مراکز افزود: نگاه ما به مجموعه کتابخانه‌های عمومی متفاوت از سایر ادارات و دستگاه‌های اجرایی است به لحاظ اینکه مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان همچنان که از نامش پیداست از نظر محتوایی و ساختاری دارای جایگاه ویژه در بین اقشار و آحاد جامعه است، و همچون آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مخاطب مستقیم دارد در حالی که برخی از دستگاه‌ها مخاطب مستقیم آن هم از نوع جوانان و نوجوانان و کودکان ندارند و ظرفیت اعضای کتابخانه‌های عمومی فرصت مغتنمی برای ترویج معارف دینی و نماز است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان ادامه داد: پیشنهاد می‌شود جاذبه‌های دینی به صورت خلاقانه و بروزسانی شده به مردم ارائه شود چراکه اگر با شیوه های مدرن این موضوع پیگیری نشود در نهادینه کردن امور دینی به ویژه بین کودکان و نوجوانان دچار مشکل می‌شویم.

وی ادامه داد: امروز هر عضو کتابخانه یک ظرفیت ویژه برای جامعه است که باید با راهکارهای مناسب در مسیر درست هدایت شود و آموزش نماز که تمام محتوای دینی داخل آن گنجانده شده بهترین روش برای تربیت و تضمین آینده فرزندان این کشور است.