سه‌شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶

با هدف معرفی خدمات کتابخانه‌های عمومی انجام شد؛

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس

دیدار با جمالیان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با نماینده مردم شهرستان های اراک،‌ خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی، علی گودرزی زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی به منظور تشریح وضعیت کتابخانه‌های عمومی با سیدمحمد جمالیان، نماینده مردم شهرستان های اراک،‌ خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در این دیدار گفت: کتابخانه‌های عمومی به فرهنگسراهای اجتماعی، هنری، اقتصادی و آموزشی تبدیل شده‌اند. کتابخانه‌های عمومی بیش از ۶۰ خدمت ارائه می‌دهند و عضویت و امانت، تنها یکی از این خدمات است. خدمات متنوعی در بخش‌های مختلف نابینایان، ناشنوایان، سالمندان، کودک و نوجوان و… ارائه می‌شود.

گودرزی زاده با اشاره به پروژه کتابخانه مرکزی اراک افزود: این کتابخانه با مساحتی بیش از ۱۸ هزار مترمربع زیربنا بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی در سطح جهان اسلام و غرب آسیا محسوب می‌شود که در صورت تکمیل و تجهیز آن شاهد اتفاقات خوبی چون افزایش فضاهای فرهنگی شهر و اشتغالزایی در زمینه های فرهنگی خواهیم بود.

وی ادامه داد: انتظار داریم که همت بیشتر و نگاه دقیق‌تری به این پروژه‌ وجود داشته باشد تا هرچه سریع تر شاهد خدمت رسانی این مجموعه عظیم فرهنگی باشیم.

در ادامه سیدمحمد جمالیان، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص حمایت از کتابخانه های عمومی در صحن و کمیسیون های مجلس قول مساعدت و همکاری داد.

در پایان این دیدار لوح تبریک مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به سیدمحمد جمالیان، نماینده مردم شهرستان های اراک،‌ خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.