جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۲

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی لرستان در نشست «با این ستاره‌ها» تأکید کرد؛

ضرورت آشنایی نسل نو جامعه با قهرمانان دفاع مقدس

نشست «با این ستارها» لرستان

همزمان با هفته دفاع مقدس، نشست روایت گری دفاع مقدس با عنوان «با این ستاره ها» به همت کتابخانه مرکزی خرم آباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان لرستان، همزمان با هفته دفاع مقدس، نشست روایت گری دفاع مقدس با عنوان «با این ستاره ها» با حضور حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان لرستان؛ حجت الاسلام مهدی قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان؛ سرهنگ پاسدار محسن رشیدی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان؛ نصرت اله امیری خواه، سرپرست کتابخانه مرکزی خرم آباد، جمعی از ایثارگران دفاع مقدس و اعضای کتابخانه های عمومی در کتابخانه مرکزی خرم آباد برگزار شد.

ضرورت آشنایی نسل نو جامعه با قهرمانان دفاع مقدس

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان لرستان در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: هفته دفاع مقدس علاوه بر اینکه نمادی برای مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم است، حکایتگر و دربردارنده رشادت‌ها و دلاوری‌های مردان و زنانی است که جانانه و تا آخرین قطره خون خود برای حفظ کیان و خاک کشور عزیزمان ایران و آرامش و امنیت آن جنگیدند.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان با بیان اینکه نسل نو جامعه با مطالعه کتاب ها و روایتگری با قهرمانان خود آشنا می شود، افزود: امروزه ما در جنگ روایت ها هستیم؛ از هر ماجرایی روایت های مختلفی در دسترس افراد بوده که یکی از مشکلات اصلی، عدم راستی آزمایی توسط خواننده است که معمولاً روایت اول در ذهن وی نقش می بندد.

وی دفاع مقدس را گنجی گرانبها دانست و تصریح کرد: علی رغم اینکه آثار خوبی از دفاع مقدس منتشر شده، اعتقاد دارم در این زمینه همچنان سال های سال می توان نوشت و روایت کرد تا آیندگان اسطوره های واقعی خود را بیشتر بشناسند.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان به تهاجم فرهنگی دشمن علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن از راه های مختلف سعی در ضربه زدن به کشور را داشته و متأسفانه بعضی از هموطنان نیز به کشور خود پشت کرده و با امکانات دشمن سعی در پنهان کردن حقایق دارند.

حجت الاسلام سبزیان سربلندی امروز کشور را مدیون رشادت های دلاورمردان دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایران اسلامی در حوزه نظامی در دنیا حرفی برای گفتن داشته اما در سال های دفاع مقدس عزیزان ما با حداقل امکانات و با بهره بردن از عنصر معرفت، اخلاق و ولایت پذیری دشمن را زمین گیر کردند.

وی در پایان به بیان خاطره ای از شهیدان مرحمت بالازاده و محمدعلی پورعلی پرداخت.

در ادامه برخی از فرماندهان لرستانی دوران مقدس به روایتگری روزهای حماسه برای حاضرین پرداختند و در پایان از برگزیدگان مسابقات کتابخوانی تقدیر شد.

ضرورت آشنایی نسل نو جامعه با قهرمانان دفاع مقدس

ضرورت آشنایی نسل نو جامعه با قهرمانان دفاع مقدس

ضرورت آشنایی نسل نو جامعه با قهرمانان دفاع مقدس