یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳

به منظور ارتقای مهارت های فردی و اجتماعی؛

کارگاه های آموزشی با محوریت مهارت های فردی و شغلی در خراسان رضوی برگزار شد

برگزاری سلسله کارگاه های مهارت های زندگی ویژه دختران در کتابخانه علامه محمدتقی کلات

کارگاه‌های آموزشی به منظور ارتقای مهارت های فردی و اجتماعی توسط کتابخانه‌های عمومی شهید رجائی بجستان، علامه محمدتقی جعفری کلات، فرهنگ و شادروان امیر مسروری حکم آباد جوین و مرحوم دکتر جلالی کندری خلیل آباد، خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، کارگاه‌های آموزشی به منظور ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی توسط کتابخانه‌های عمومی شهید رجائی بجستان، علامه محمدتقی جعفری کلات، فرهنگ و شادروان امیر مسروری حکم آباد جوین و مرحوم دکتر جلالی کندری خلیل آباد، خراسان رضوی برگزار شد.

کارگاه آموزشی «تولید فیلم کوتاه» در کتابخانه شهید رجائی بجستان برگزار شد

کارگاه آموزشی «تولید فیلم کوتاه» باحضور جمعی از علاقمندان به همت کتابخانه عمومی شهید رجائی شهرستان بجستان و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد.
احمد نصرتی، مدرس کارگاه آموزشی «تولید فیلم کوتاه»، گفت: دوره آموزشی تولید فیلم کوتاه با هدف افزایش دانش و مهارت بصری ویژه گروه سنی ۱۲ سال به بالا برگزار شد. در این دوره، هنرجویان ضمن یادگیری تکنیک ها و اصول زیبایی شناسی، به این توانایی دست می‌یابند که بتوانند تجربیات زندگی شخصی خود را با استفاده از دوربین عکاسی به تصویر بکشند یا در قالب فیلم‌های کوتاه تهیه کنند.

گفتنی است، این کارگاه در ۳ جلسه ۳ ساعته ویژه عموم برگزار و در پایان به شرکت کنندگان گواهی آموزشی اعطا شد.

کارگاه های آموزشی با محوریت مهارت های فردی و شغلی در خراسان رضوی برگزار شد

برگزاری سلسله کارگاه‌های مهارت‌های زندگی ویژه دختران در کتابخانه علامه محمدتقی کلات

سلسله کارگاه های مهارت های زندگی ویژه دختران ۷ تا ۱۰ سال به همت کتابخانه عمومی علامه محمدتقی جعفری شهرستان کلات در حال برگزاری است.

راضیه غلامی، مسئول کتابخانه عمومی علامه محمدتقی جعفری شهرستان کلات با اشاره به برگزاری سلسله کارگاه های «مهارت های زندگی»، گفت: هدف از آموزش مهارت های زندگی به کودکان ارتقای سلامت روان و آماده کردن آنها برای زندگی آینده است.

وی افزود: کارگاه های آموزش مهارت های زندگی بر پایه کتاب های موجود در کتابخانه برگزار می شود. در این کارگاه سرفصل های توانایی ایجاد روابط بین فردی مناسب و مؤثر، انجام مسئولیت های اجتماعی و تصمیم گیری های صحیح، حل تعارض ها و کشمکش ها بدون توسل به اعمالی که به خود یا دیگران صدمه می زنند، مطرح خواهد شد.

غلامی تصریح کرد: گاهی برخی اختلالات کودکان در سایه نداشتن مهارت های زندگی است. پرورش مهارت هایی جهت مراقبت از خود، مقابله با شرایط پرخطر، افزایش توانایی های روانی، اجتماعی کودکان و مقابله با مشکلات زندگی و پیش گیری و ارتقای بهداشت روان هدف اصلی است.

گفتنی است، این کارگاه ها به صورت رایگان و در ۵ جلسه با محوریت آموزش مهارت های ده گانه زندگی در حال برگزاری است.

کارگاه های آموزشی با محوریت مهارت های فردی و شغلی در خراسان رضوی برگزار شد

کارگاه آموزش «مهارت کنترل خشم» در کتابخانه فرهنگ جوین برگزار شد

کارگاه آموزش «مهارت کنترل خشم» با هدف افزایش مهارت‌های زندگی در کتابخانه عمومی فرهنگ شهرستان جوین برگزار شد.

اعظم ملایجردی، مدرس کارگاه «مهارت کنترل خشم» در تعریف خشم، گفت: خشم یکی از احساسات بسیار فراگیر است که همه با آن مواجه می شوند؛ لذا آشنایی با این حس، یک نیاز حیاتی است تا فرد بداند در مواقع خشمگین شدن چه عکس‌العملی از خود نشان دهد.

وی افزود: خشم یکی از هیجانات انسان است که می‌تواند به صورت کلامی یا غیرکلامی نشان داده شود. گاهی افراد در هنگام خشم به خودشان صدمه می‌زنند و عده‌ای دیگر به واسطه اشیا به دیگران آسیب می‌رسانند.

ملایجردی تصریح کرد: با کنترل خشم می‌توان با احساس بهتری به حل مشکلات و ناملایمات پرداخت و روابط محکم‌تری با دیگران ایجاد کرد تا آن‌ها نیز پاسخگوی نیازهای ما باشند. خشم تنها در صورت عدم کنترل می‌تواند به حسی مخرب و ویرانگر تبدیل شده و پیامدهای ناگواری در زندگی فرد داشته باشد.

این کارشناس روانشناسی در باب کنترل خشم، گفت: برای کنترل خشم ابتدا باید به بررسی علت‌های عصبانیت و نتیجه عصبانی شدن پرداخت. به طور کلی می‌توان گفت، علل ایجاد کننده‌ خشم می‌تواند فیزیولوژیکی، اجتماعی و فرهنگی، شخصیتی و یا سابقه‌ی خانوادگی باشد. اگر چه قوانین و هنجارهای اجتماعی و عقل تا حدودی می‌توانند باعث محدود شدن خشم شود، اما گاهی انسان نمی‌تواند عوامل ایجاد عصبانیت خود را تغییر داده و یا از آن‌ها اجتناب کند و رهایی یابد.

وی تاکید کرد: لازم است تا با خودآگاهی بیشتر و استفاده از شیوه‌های مدیریت خشم، کنترل واکنش‌های خود در هنگام بروز پرخاشگری به دست گرفته و موجب کاهش احساسات منفی و برانگیختگی‌های جسمی شویم.

اعظم ملایجردی در پایان به ارائه راهکارهایی در راستای کنترل خشم از جمله تنفس عمیق و تمرکز بر آن، مثبت اندیشی و کنترل افکار منفی، بیان احساس، حرف زدن و ... پرداخت.

کارگاه های آموزشی با محوریت مهارت های فردی و شغلی در خراسان رضوی برگزار شد

برگزاری کارگاه آموزشی «بهداشت روان و سلامت زنان» در کتابخانه مرحوم دکتر جلالی کندری خلیل آباد

همزمان با هفته بهداشت روان کارگاه آموزشی «بهداشت روان و سلامت زنان» در کتابخانه عمومی مرحوم دکتر جلالی کندری شهرستان خلیل آباد برگزار شد.

در این جلسه مریم بابازاده، کارشناس روانشناسی ضمن مهم برشمردن بهداشت روان گفت: عمده ترین هدف نامگذاری این هفته ارتقا و افزایش آگاهی و تغییر و اصلاح نگرش مردم نسبت به بهداشت روان است.
وی افزود: بهداشت روان به معنای سلامت هیجانی و روانشناختی است به شکلی که فرد بتواند از تفکر و توانایی های خود استفاده کند و در جامعه عملکرد بهتری داشته باشد و نیازهای معمول روزمره را برآورده سازد.
در ادامه نیز مریم رحیمی، کارشناس مامایی از  اداره بهداشت به توضیحاتی پیرامون ماماگرافی و بیماریهای زنان پرداخت و گفت: برخی از بیماری ها با توجه به ساختار فیزیولوژی جنسیت افراد متفاوت است.
وی افزود: این بیماریها مختص زنان است که باید به طور ویژه و بدون مخفی کاری درصورت مشاهده علایم سریعا با پزشک در میان گذاشته شود.
گفتنی است، در پایان نیز جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد.

کارگاه های آموزشی با محوریت مهارت های فردی و شغلی در خراسان رضوی برگزار شد

کارگاه آموزشی «فرزندپروری» به همت کتابخانه شادروان امیر مسروری حکم آباد جوین

کارگاه آموزشی «فرزندپروری» به همت کتابخانه عمومی شادروان امیر مسروری حکم آباد شهرستان جوین و همکاری کمیته امداد خمینی (ره) شهرستان برگزار شد.

اعظم ملایجردی، مدرس کارگاه «فرزندپروری» در خصوص اهمیت فرزندپروری گفت: مهارت فرزندپروری برای رشد کودک حیاتی است. در واقع هر کودکی با توجه ‌به نیازهایش رفتارهای منحصربه‌فرد خود را دارد؛ لذا والدین می بایست فرزندان خود را بر اساس این فردیت راهنمایی و تربیت کنند.

وی افزود: فرزندپروری یکی از مهم‌ترین مباحثی است که همه والدین باید اطلاعات و مهارت‌های مورد نیاز در این زمینه را به دست آورند. از جمله این مهارت ها می توان به تشویق کودک برای انجام کار در مدرسه، ورزش و ... اشاره کرد.

ملایجردی تاکید کرد: آگاهی نسبت به نقاط قوت و ضعف کودک به والدین برای تربیت درست و مناسب کودک کمک شایانی می کند.

وی مهم ترین اصول فرزندپروی را ایجاد دلبستگی ایمن، احترام گذاری، گذراندن زمان با کیفیت با کودک و... عنوان کرد.

گفتنی است، در  پایان جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد.

کارگاه های آموزشی با محوریت مهارت های فردی و شغلی در خراسان رضوی برگزار شد