سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳

توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی؛

همایش استانی تکریم از فعالان کتاب و کتابخوانی در حوزه دفاع مقدس برگزار شد

همایش تکریم فعالان کتاب و کتابخوانی در حوزه دفاع مقدس

فعالان کتاب و کتابخوانیِ استان خراسان جنوبی در حوزه دفاع‌ مقدس، همزمان با سومین روز از هفته گرامیداشت این رویداد ملی، در همایشی با حضور جمعی از مسئولان استانی تکریم شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی، همایش استانی تکریم از فعالان کتاب و کتابخوانی در حوزه دفاع‌ مقدس توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی روز یکشنبه دوم مهرماه با حضور شماری از فعالان استانی کتاب و کتابخوانی، جمعی از خانواده‌های معزز شهداء، ایثارگران و رزمندگان، حجت‌الاسلام والمسلمین معصومی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی و محمدرضا رضایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی در سالن اجتماعات بانک ملی بیرجند برگزار شد.

محمدرضا رضایی در ابتدای این نشست با اشاره به هدف برگزاری این همایش، بیان کرد: روایت غیورمردی‌های رزمندگان در دوران دفاع‌ مقدس وظیفه تمام کسانی است که در حوزه کتاب و کتابخوانی فعالیت می کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی نیز در این همایش اظهار کرد: روایتگری و بیان خاطرات شهداء و ایثارگران کار سختی است و عشق می‌خواهد؛ به همین دلیل به لحاظ تأثیری که کتاب در این حوزه دارد، وظیفه خطیری بر دوش نویسندگان است.

در ادامه این جلسه، کتاب «زن و سنگر» نوشته ناهید محمودزاده نویسنده اهل شهرستان فردوس رونمایی شد و «محمد سیروانی» از راویان دفاع مقدس نیز به شرح خاطراتی از آن دوران پرداخت.

در بخش پایانی این همایش نیز ۱۶ نفر از ایثارگران، خانواده‌های معزز شهداء و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با دریافت لوح تقدیر امضاء شده توسط علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و همچنین نگین انگشتری از سنگ رواق مطهر حسینی و تربت پاک کربلای معلی از طرف اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان‌جنوبی مورد تکریم قرار گرفتند.

تقدیر از علیرضا مهرداد با ۹ اثر، مرتضی حسینی اسفاد با ۶ اثر و ناهید محمودزاده با یک اثر به عنوان سه نویسنده فعال استانی در حوزه دفاع مقدس نیز بخش پایانی این همایش بود.