یکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲

در گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار سیستان و بلوچستان مطرح شد؛

باید بستری فراهم شود که مردم به کتابخوانی تشویق شوند

آیین تجلیل از کتابداران سیستان و بلوچستان

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در آیین تجلیل از مقام کتاب، کتابخوانی و کتابدار، گفت: جامعه برای هدایت به افراد اهل دانش نیازمند است و باید بستری فراهم شود که مردم به کتابخوانی تشویق شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان، علی‌اصغر جمشید نژاد، معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان، در آیین بزرگداشت مقام کتاب، کتابخوانی و کتابدار استان گفت: کتاب راه عبور از گذشته، بهره‌گیری از تجربیات و چراغ راه آینده است.

وی با اشاره به جایگاه والای علم افزود: در دوران پیروزی انقلاب اسلامی صاحبان علم و اندیشه، نقش مهمی در همراهی با امام راحل داشتند و جامعه همواره به افراد اهل دانش برای هدایت نیازمند است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به برگزاری چندین دوره نمایشگاه کتاب در زاهدان و برگزاری انجمن‌های نقد کتاب به‌عنوان بخشی از اقدامات فرهنگی در حوزه افزایش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان گفت: گسترش فرهنگ کتابخوانی بسیار بااهمیت است و باید بستری فراهم شود که مردم به کتابخوانی تشویق شوند.
حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان نیز در این همایش گفت: کشور نیازمند توجه عمیق به بحث کتاب و کتابخوانی است.
وی افزود: کتاب‌خوانی باید در جامعه تبدیل به فرهنگ عمومی شود به‌طوری‌که هر انسانی که از سواد خواندن و نوشتن دارد، یک کتاب برای مطالعه در دست داشته باشد.

 امام‌جمعه موقت زاهدان رسانه‌ها و فضای مجازی را رقیبان اصلی کتاب دانست و ادامه داد: ضروری است در بخش کتاب و کتابخوانی تحول و جاذبه‌هایی ایجاد شود تا گرایش افراد به این سمت افزایش یابد.

محمد جوهرچی مدیرکل پژوهش و نوآوری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این مراسم از تخصیص اعتبارات ویژه پژوهشی به کتابخانه‌های عمومی استان‌ها خبر داد و گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای پژوهش و ریشه‌یابی مشکلات کتابخانه‌های عمومی کشور بودجه‌ای ویژه‌ا اختصاص داده است.

اسفندیار زیدآبادی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این جلسه با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور الگوی ارزشمندی برای علم‌آموزی است که با  اجرای طرح‌های مختلف گام مؤثری در گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه برداشته است.

وی برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان در کتابخانه‌های عمومی و مدارس کشور را گام مهمی در ترویج فرهنگ مطالعه در بین جوانان و نوجوانان دانست.