چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲

در حاشیه مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار عنوان شد؛

ترویج روش‌های جدید مطالعه، بهترین راه ترغیب افراد به کتابخوانی است

کراپ‌شده - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: ترویج سبک‌های جدید مطالعه و بهره‌گیری از فضای مجازی، بهترین راه تشویق افراد به مطالعه و افزایش سرانه کتابخوانی در کشور است.

علی رئوفی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان در آئین گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در گفتگو با روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان عنوان کرد: بر اساس مطالعات حوزه روان شناسی، راه ماندگاری مطالب در ذهن افراد پس از مطالعه این است که هر مطلبی باید یک دوره تحکیم در ذهن افراد را بگذراند.

رئوفی، عدم تمرکز در هنگام مطالعه را عامل دیگر نبود رغبت افراد به مطالعه کتاب عنوان کرد و افزود: بسیاری افراد از انرژی مناسبی برای شروع مطالعه برخوردارند اما پس از چندی به دلیل نبود تمرکز، نمی‌توانند مطالعه کتاب به پایان برسانند.

وی گفت: نبود حوصله کافی برای مطالعه مطالب طولانی، عامل دیگر عدم رغبت در بین افراد برای مطالعه است و این عامل به کاربران شبکه‌های اجتماعی هم سرایت کرده است؛ به‌شکلی که افراد از مطالعه متن‌های طولانی در شبکه‌های اجتماعی نیز صرف‌نظر کرده و مطالعه مطالبی از این دست را کنار می‌گذارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: انس با کتاب می‌تواند مطالعه را به عملی لذت‌بخش تبدیل کند.

رئوفی تصریح کرد: در عصر کنونی، سبک‌های مطالعه نیز مانند سبک زندگی در حال تغییر است و مردم به سمت روش‌های جدید مطالعه کتاب در شبکه‌های اجتماعی سوق پیداکرده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان افزود: مطالعه کتاب‌ها به‌صورت صوتی و دیجیتال، روش‌های جدیدی برای مطالعه است که افراد به سمت آنها گرایش پیداکرده‌اند و می‌توان با استفاده از همین روش‌ها و انتشار کتاب‌ در فضای مجازی، نسل جوان را به مطالعه تشویق کرد.