یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱

مدیرکل پژوهش و نوآوری نهاد در کنگره ملی ناشنوایان خبر داد؛

برنامه ریزی حمایتی نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای ناشنوایان

کنگره ملی ناشنوایان تبریز

محمد جوهرچی، مدیرکل پژوهش و نوآوری نهاد کتابخانه های عمومی کشور در نخستین کنگره ملی ناشنوایان ایران از برنامه ریزی این نهاد در راستای حمایت از قشر توانمند ناشنوایان کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی، نخستین کنگره ملی ناشنوایان ایران از ۱۵ تا ۱۹ مرداد ماه توسط شبکه هماهنگی سازمان های مردم نهاد ناشنوایان ایران با حضور مسئولان کشوری و استانی در دانشگاه تبریز برگزار شد.

در اختتامیه این رویداد ملی محمد جوهرچی، مدیرکل پژوهش و نوآوری نهاد کتابخانه های عمومی کشور در جمع مسئولین کشوری و استانی و جمع کثیری از ناشنوایان کشور گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور از اهمیت توجه به کاربران خاص کتابخانه‌های عمومی آگاه بوده و با همکاری دانشگاه ها و سازمان های مختلف گام‌های موثری را در برنامه ریزی علمی و عملی برای این مهم برداشته است.

جوهرچی «طراحی و استقرار باشگاه مخاطبان برای کاربران کتابخانه‌های عمومی»، «شناسایی موانع دسترسی اقشار خاص به منابع اطلاعاتی»، «ضرورت توجه به استانداردسازی خدمات برای اقشار خاص» و ... را از جمله برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور در راستای حمایت از قشر توانمند ناشنوایان کشور  برشمرد.

 مدیرکل پژوهش و نوآوری نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به نقش مهم کانون ها، انجمن ها و سازمان های مردم نهاد در اعتلای حق شهروندی افزود: نهاد کتابخانه های عمومی کشور آماده همکاری با شبکه هماهنگی سازمانهای مردم نهاد ناشنوایان ایران در راستای آگاهی از نیازها و مطالبات قشر ناشنوای کشور برای برنامه ریزی های بیشتر در راستای رفع نیازهای اطلاعاتی این عزیزان در کتابخانه های عمومی است.

گفتنی است نخستین کنگره ملی ناشنوایان ایران از ۱۵ تا ۱۹ مرداد ماه توسط شبکه هماهنگی سازمان های مردم نهاد ناشنوایان ایران و با حضور نمایندگانی از کتابخانه های عمومی سراسر کشور در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.

بازدید از کتابخانه مرکزی تبریز و شرکت در جلسه کمیته پژوهش اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی از دیگر برنامه های مدیرکل پژوهش و نوآوری نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سفر به استان آذربایجان شرقی بود.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 0 =