دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

هفته کتاب امسال پرشورتر از سال های گذشته برگزار شد

فرهنگ عمومی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گفت: شور و نشاطی که امسال در هفته کتاب استان مرکزی شاهد بودیم در سنوات گذشته دیده نشده بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با حضور آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: از مهم ترین راهکارها برای کنترل آسیب های اجتماعی مهارت آموزی به افراد در جامعه است؛ چراکه به این ترتیب زمینه اشتغال پایدار فراهم می شود.

دری نجف آبادی بیان کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی از دغدغه‌های اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی است و دستگاه‌های عضو شورای فرهنگ عمومی نیز در این راستا باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان ساخت: علاوه بر مساله فرهنگ، اقتصاد و امنیت نیز باید توسعه یابد و این مسائل باید مورد توجه اعضای شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در راستای تحکیم بنیان خانواده نیز، ترویج فرهنگ اسلامی از ارکان اساسی است که باید مورد توجه اعضای شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: در حوزه فرهنگ عمومی، برنامه ریزی های دستگاه‌های مختلف باید در راستای بازدهی مطلوب، در شورای فرهنگ عمومی مطرح شده و از سوی اعضا مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد و همچنین اعضای این شورا باید در رسیدگی به مسائل فرهنگی دقت کنند.

وی با اشاره به ویژه برنامه های فرهنگی هفته کتاب استان مرکزی گفت: شور و نشاطی که امسال در هفته کتاب استان مرکزی شاهد بودیم در سنوات قبل دیده نشده بود و ما از این تلاش‌ها و فعالیت‌ها تشکر و قدردانی می‌کنیم.

حجت الاسلام دانشی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: به یاری خداوند برنامه های متنوعی در ایام هفته کتاب برگزار شد. به نمایندگی از کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان از حمایت‌ها و پوشش خبری مناسب و شایسته صداوسیمای استان مرکزی تشکر می‌کنم.

دانشی در ادامه افزود: رمضان پیش رو هزار و چهارصدمین سال شهادت امام علی(ع) است و این یک فرصت بسیار ارزشمند برای برگزاری مراسم و آیین‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی پیرامون شخصیت، سیره و فضایل امیرالمومنین(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: جای تاسف دارد که شمارگان کتاب‌های بی نظیر مسلمانان مانند نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و ترجمه‌های آن به زبان‌های گوناگون دنیا از برخی رمان‌های تاریخ و ادبیات کشورهای غربی بسیار پایین‌تر باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: از آنجایی که ما نتوانسته‌ایم آن‌گونه که شایسته است به معرفی مفاخر و شخصیت‌های عظیم‌الشأن دینی خود بپردازیم، هزار و چهارصدمین سال شهادت امام علی(ع) در رمضان امسال، فرصتی کم نظیر برای تلاش و کوشش در این عرصه در سطوح استانی، ملی و بین المللی خواهد بود.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 5 =