دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶

نماینده ولی فقیه در استان لرستان مطرح کرد؛

کتابداران بازوان توانمند توسعه فرهنگی هر جامعه اند

مصاحبه با نماینده ولی فقیه در استان در خصوص کتاب و کتابخوانی

آیت الله سید احمد میر عمادی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه شهرستان خرم آباد، نهاد کتابخانه های عمومی کشور را محور کتاب و کتابخوانی دانست و بر تأثیر کتابداران در توسعه فرهنگی جامعه تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان، آیت الله سید احمد میر عمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه شهرستان خرم آباد در دیدار با کتابداران و کارکنان اداره کل کتابخانه های عمومی استان لرستان، کتاب را اصلی ترین عامل فرهنگ و تمدن یک ملت برشمرد و اظهار داشت: امروزه سرانه مطالعه و کتابخوانی از معیارهای اصلی پیشرفت جوامع به شمار می آید و در واقع پیشرفت یک ملت متکی بر مطالعه و تولید اندیشه آن ملت است.

هیچ مکتبی به اندازه اسلام به کتاب و کتابخوانی اهمیت نداده است

آیت الله میرعمادی، با بیان اینکه هیچ مکتبی به اندازه دین اسلام برای کتاب و کتابخوانی ارزش قائل نشده است، بیان کرد: معجزه جاوید پیامبراکرم(ص) کتاب قرآن است و آغاز این کتاب مقدس نیز با امر به خواندن شروع می شود و این خود نشانگر اهمیت  مطالعه و کتابخوانی در آموزه های دینی ما مسلمانان است.

میرعمادی در بخش دیگری از سخنانش به تشریح اهمیت مطالعه و کتابخوانی در فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) پرداخت و تصریح کرد: کتاب و کتابخوانی از دیدگاه رهبر فرزانه انقلاب از اهمیت فراوانی برخوردار است و معظم له همگی ما را به توجه به این مقوله مهم فرهنگی در جامعه مکلف فرمونده اند.

نهاد کتابخانه های عمومی کشور، محور کتاب و کتابخوانی است

آیت الله میرعمادی از نهاد کتابخانه های عمومی کشور به عنوان محور اصلی کتاب و کتابخوانی در جامعه نام برد و اظهار داشت: این نهاد فرهنگی در کنار مراکزی همچون مصلاهای نماز جمعه، مساجد، مدارس، حوزه های های علمیه و پایگاه های مقاومت بسیج می توانند، نقش عمده ای در تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر گسترش و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه ایفا کنند.

کتاب نشانگر اندیشه ملت ها است

وی کتاب را نشانگر اندیشه های یک ملت دانست و افزود: هیچ ابزاری نمی تواند جای کتاب را بگیرد و علی رغم گسترش تبادل اطلاعات در فضای مجازی، هیچ عنصری تاثیرگذارتر و ماندگارتر از کتاب نیست.

کتابداران بازوان توانمند توسعه فرهنگی جامعه اند

میر عمادی بر نفش مهم کتابداران در رشد و تعالی فرهنگ جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: کتابداران بازوان توانمند توسعه فرهنگی هر جامعه اند.

لزوم آموزش کتابداران

وی همچنین بر لزوم آموزش کتابداران تاکید کرد و گفت: یک کتابدار باید متخصص کتاب باشد و خود بیش از همه مطالعه کند و نسبت به ویژگی های کتاب، مولف و ارزش های آن  آگاهی کامل داشته باشد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 11 =