دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶

سرپرست استانداری خراسان شمالی، در بازدید از کتابخانه مرکزی بجنورد:

ترویج کتابخوانی، تضمین توسعه فرهنگ یک جامعه است

بازدید استاندار

سرپرست استانداری خراسان شمالی در بازدید از کتابخانه مرکزی مرحوم آیت الله مهمان نواز بجنورد، گفت: کتابخانه‌های عمومی نقشی تأثیرگذار در ترویج کتابخوانی و توسعه فرهنگی جامعه دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، مجید پورعیسی، سرپرست استانداری خراسان شمالی در پنجمین روز از هفته کتاب با حضور در کتابخانه مرکزی بجنورد (آیت الله مهمان‌نواز) از بخش های مختلف  کتابخانه  دیدن کرد و به گفت و گو با کتابداران پرداخت.

پورعیسی
با بیان این که توسعه کتابخانه‌ها و ارتقای علاقه مندی مردم به کتابخوانی بهترین کار و سرمایه گذاری برای آینده جامعه است، توصیه هایی خطاب به متولیان این حوزه ارائه کرد.



وی با با بیان این که هر میزان برای کتابخانه و کتابخوانی هزینه شود، باز هم اندک است، عنوان کرد: ترویج کتابخوانی در رشد فکری و آگاهی مردم تأثیر بسزایی دارد و کتابخانه‌های عمومی نقشی متمایز و تأثیر گذار در توسعه فرهنگی جامعه دارند.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی
خراسان شمالی افزود: پرورش روحی بشر به کتاب مربوط می شود و خواندن کتاب‌های خوب، در حکم مکالمه با انسان‌های فرهیخته و شرافتمند در گذشته و حال است.

علی‌محمد جهانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی
  استان نیز در این بازدید گزارشی از برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان در هفته کتاب ارائه کرد.


جهانی گفت: ساختمان جدید کتابخانه عمومی شهید بهشتی آشخانه و علامه طباطبایی روستای دشت بهره برداری  شده و جابجایی صورت گرفته و کتابخانه‌های روستایی غلامان و  جوشقان نیز در هفته نخست آذرماه با حضور مسئولین و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی رسما افتتاح می شود.  
دعوت به حضور اداره کل کتابخانه های عمومی در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان، کمک به حل مشکلات فنی و اجرایی کتابخانه های روستایی آماده بهره برداری و تقویت منابع و امکانات کتابخانه مرکزی بجنورد ازجمله تاکیدات سرپرست استانداری در این بازدید بود.

گفتنی است،
کتابخانه مرکزی مرحوم آیت الله مهمان نواز بجنورد و کتابخانه روستایی کلاته ابریشم شهرستان رازوجرگلان، دهم شهریورماه امسال با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
9 + 8 =