دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴

همزمان با هفته کتاب؛

۶۶۰۰ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان سمنان شدند

مدیر

همزمان با هفته کتاب و در روزهای ۲۱ و ۲۴ آبان ماه سال جاری شش هزار و ۶۰۰ نفر به عضویت کتابخانه‌های عمومی استان سمنان درآمدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، نورعلی غلامحسین نیا سماکوش، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به فعالیت ۵۳ کتابخانه نهادی در استان سمنان، اظهار داشت: امسال در طرح عضویت رایگان که ۲۱ و ۲۴ آبان ماه به مناسبت هفته کتاب اجرا شد، شش هزار و ۶۰۰ نفر به عضویت کتابخانه‌های عمومی استان سمنان درآمدند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۶۱ هزار و ۶۳۲ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان سمنان هستند.

سماکوش با اشاره به اهمیت و نقش کتابخانه‌های عمومی در جامعه، عنوان کرد: در سطح شهرستان‌ها و روستاها از کتابخانه به عنوان قلب تپنده فرهنگ یاد می‌کنند که این خود عامل رشد و توسعه اجتماعی در شهرها و روستاها می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان افزود: در مناطق روستایی، کتابخانه‌های عمومی تنها پایگاه فرهنگی موجود هستند که کتابداران متخصص و مجرب توانسته‌اند از این فرصت نهایت استفاده و بهره را ببرند و در ترویج فرهنگ کتابخوانی به صورت هدفمند گام بردارند.

سماکوش از برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی خبر داد و افزود: مسابقات فرهنگی، جلسات مطالعاتی جمع‌خوانی، دوره‌های قصه‌گویی، برگزاری نمایشگاه‌های مناسبتی کتاب، برنامه‌های آموزشی همچون داستان‌نویسی، طراحی و نقاشی، نویسندگی، خوشنویسی و کاردستی از جمله فعالیت های کتابخانه ها است.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 3 =