سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲

در آغاز سفر اعضای شورای معاونین به یزد صورت گرفت؛

دیدار دبیرکل نهاد با پدر شهید مطلب شفیعی

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و معاونان وی وارد یزد شدند

علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ابتدای حضور در استان یزد برای شرکت در جلسه کارگروه مناطق اولویت دار اجتماعی، به دیدار محمد شفیعی، پدر شهید و خیر کتابخانه‌ساز یزدی رفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دوشنبه شب (۱۹ آذرماه) به همراه معاونان و جمعی از مدیران‌کل ستادی نهاد به منظور تشکیل جلسه فوق العاده شورای معاونین در جهت رسیدگی به شهرستان های دارای اولویت برای اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی و طرح ارتقای سلامت اجتماعی وارد یزد شد. وی در ابتدای این سفر به دیدار محمد شفیعی، پدر شهید و خیر کتابخانه‌ساز یزدی رفت.

مختارپور در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از دیدار مجدد با خانواده شهید شفیعی، این دیدار صمیمی را یکی از بخش‌های دلنشین و ارزشمند سفر خود دانست و یاد و نام مادر درگذشته شهید مطلب شفیعی را نیز گرامی‌داشت.

وی همچنین به همراه اسماعیل شفاعی، معاون اداری و مالی؛ مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی؛ امین متولیان، معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات؛ هادی ناصری، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل؛ امیر جهانگیری، مدیرکل منابع انسانی و امور پشتیبانی و هادی امیری، مدیرکل امور عمرانی نهاد در کتابخانه شهید مطلب شفیعی حضور یافتند و از بخش‌ های مختلف کتابخانه بازدید کردند.

مختارپور همچنین دفتر یادبود این کتابخانه را امضا کرد و متنی به یادگار نوشت.

مسئولان ارشد نهاد همچنین صبح امروز سه‌شنبه ۲۰ آذر از پروژه در حال احداث کتابخانه مرکزی یزد دیدن کردند و با حضور دبیرکل نهاد و معاون امور عمرانی استانداری یزد، توافق‌نامه اولیه تحویل موقت این کتابخانه به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور امضا شد.

در ادامه اعضای شورای معاونان پیش از ظهر امروز به بهاباد سفر خواهند کرد تا در جلسه کارگروه مناطق اولویت‌دار اجتماعی که به میزبانی این شهرستان برگزار می‌شود، شرکت کنند. پس از این جلسه نیز نشست شورای معاونان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در شهرستان بهاباد برگزار خواهد شد.

بازدید از چهار باب کتابخانه شهرستان بهاباد و دیدار با کتابداران بهابادی، از دیگر برنامه‌های سفر دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی به این شهرستان خواهد بود.

گفتنی است، به دنبال معرفی ۳۱ شهرستان‌ دارای اولویت به لحاظ اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح کشور، از سوی شورای اجتماعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان یکی از نهادهای تأثیرگذار در حوزه فرهنگی، برنامه‌ریزی عملیاتی ویژه‌ای را برای توسعه فرهنگی، رشد کیفی کتابخانه ها و ارتقای سلامت اجتماعی این مناطق آغاز کرده است.

شهرستان بهاباد نیز به عنوان شهرستان‌ دارای اولویت به لحاظ اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در استان یزد معرفی شده است.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
8 + 2 =