دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴

هادی آشتیانی در حاشیه برگزاری دومین جشنواره منطقه ای قصه گویی نهاد مطرح کرد؛

قصه گویی روش هنرمندانه انتقال مفاهیم است

هادي آشتياني

مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حاشیه برگزاری دومین جشنواره منطقه ای قصه گویی استان تهران، قصه را روشی هنرمندانه برای انتقال مفاهیم دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، هادی آشتیانی، مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حاشیه برگزاری جشنواره منطقه ای قصه گویی کشور در کتابخانه عمومی محقق حلی اظهار داشت: اولین جشنواره منطقه ای قصه گویی در استان گیلان و با حضور کتابداران استان‌های مازندران، گلستان، گیلان و قزوین برگزار شد. هم اکنون نیز دومین جشنواره قصه گویی به میزبانی استان تهران و با حضور کتابداران استان‌های قم، سمنان، البرز و تهران در حال برگزاری است.

آشتیانی افزود: هر دو جشنواره به نحو شایسته ای برگزار شد و امیدواریم در سایر مناطق کشور نیز این جشنواره به خوبی برگزار شود.

مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور تأکید کرد: هدف اصلی در برگزاری این جشنواره افزایش توانمندی کتابداران و تربیت نیروهای کتابدار متخصص در حوزه کودک و نوجوان استدر این راستا . کتابداران برای برخورد خوب، مناسب و جذب کودکان و نوجوانان به کتاب، کتابخوانی و کتابخانه ها با استفاده از هنر قصه گویی و داستان سرایی آموزش می بینند.

آشتیانی ادامه داد: کتابداران باید بتوانند با برقراری ارتباط خوب با کودکان و نوجوانان این قشر را به کتاب، کتابخوانی و کتابخانه جذب کنند.

وی برگزاری جشنواره را فرصتی برای افزایش سطح آگاهی کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان کشور دانست.

آشتیانی افزود: نقش اصلی در قصه گویی را کتابداران بر عهده دارند و همه فعالیت‌ها به نیت بالا بردن سطح آگاهی کتابداران است تا بتوانند در حوزه های مختلف ارتباطی و کم کردن فاصله بین خود و کودکان و بالا بردن جذابیت های بخش کودک کتابخانه ها فعالیت داشته و تعداد اعضای کودک کتابخانه ها را افزایش دهند. این امر با هنر قصه گویی امکان پذیر است. با این هنر امکان انتقال مفاهیم، ارزش ها و هنرهای سنتی که اکنون به واسطه ورود تکنولوژی در جامعه کمرنگ شده است، فراهم می شود.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 11 =