دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶

استاندار خراسان رضوی:

کتابخانه مرکزی مشهد گامی موثر در ساخت انسان متمدن و متدین است

استاندار مشهد

استاندار خراسان رضوی در مراسم افتتاح کتابخانه مرکزی مشهد گفت: ما طی چهل سال گذشته جاده ها و ساختمان های بسیاری ساخته ایم و نیاز است در حوزه ساخت انسان متمدن و متدین به همان اندازه تمرکزمان را افزایش دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان استان، اعضای هیأت امنای نهاد، استادان علم اطلاعات و دانش شناسی، خانم جان ریچاردز رییس کمیته دائمی کتابخانه‌های عمومی ایفلا، اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا کلایی شهردار مشهد، محمد اسماعیل سعیدی و نصرالله پژمانفر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت، مرتضی الویری نماینده شورای شهر تهران، دبیرکل، معاونان و مدیران کل نهاد افتتاح شد.

علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در مراسم افتتاح کتابخانه مرکزی مشهد، با تبریک ایام دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی طی سخنانی گفت: امروز نیاز به تبیین اهداف انقلاب در جامعه ضروری است و ایام دهه فجر بهترین زمان برای ارائه این موضوع است. نظام جمهوری اسلامی ایران در طی ۴۰ سال گذشته خدمات بسیاری در حوزه زیرساخت‌ها انجام داده است و امروز زمان آن است که ما در حوزه خانوارهای روستایی و شهری متمرکز شویم و کار فرهنگ سازی را در این حوزه به پیش ببریم.

ما طی چهل سال گذشته جاده ها و ساختمان های بسیاری ساخته ایم و نیاز است در حوزه ساخت انسان متمدن و متدین به همان اندازه تمرکزمان را افزایش دهیم. اقداماتی از جمله ساخت کتابخانه مرکزی مشهد گامی موثر در جهت ساخت انسان متمدن و متدین خواهد بود.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح کتابخانه مرکزی امام خمینی (قدس سره) مشهد گفت: امروز در دنیا می گویند ایرانی هرچه اراده کند به آن دست می یابد، این امری است که ما اثبات کرده ایم و علیرغم همه تهدیدها و سختی ها، نشان دادیم که می توانیم.
وی افزود: امروز ما در تمام عرصه های دانشی، پژوهشی، صنعت کشاورزی، خدمات و... نشان داده ایم که می توانیم. اعتمادی که به نیروهای جوان و خوش فکر شد نشان دهنده آن است که مسیر همین جاست.

پژمانفر با بیان اینکه همه برای راه اندازی کتابخانه مشهد تلاش کردند همه به آن تعلق خاطر داشتند بنده نیز هرگاه به مشهد می آمدم به آن سری میزدم گفت: اما هنوز سهم ما در مشهد نسبت به سرانه فضای کتابخانه های عمومی فاصله دار است، البته مطلعیم که تا پایان سال چند پروژه راه اندازی خواهد شد اما هنوز نتوانستیم به وضعیت مناسبی در حد پایتخت فرهنگی جهان اسلام برسیم، من شاهدهمت بالای شخص آقای مختارپور دبیرکل نهادکتابخانه ها بوده و هستم اما امروز چیزی که درباره پراکندگی کتابخانه ها در مشهد گفتم قابل توجه است، امیدواریم خیرین هم در این مسیر کمک کنند. چرا که همیشه کار اصلی را خود مردم انجام می دهند. امروز اداره کشور با شرایط موجود سخت است و پرداخت هزینه ها دشوار، بنابراین تمام خواسته ها تحقق پذیر نیست و باید تلاش کنیم مردم پا به میدان بگذارند.

وی افزود: این نگاه غلطی است که توسعه فناوری‌های نوین جایگزین کتابخانه می‌شود، امروز به فیزیک کتاب نیازمندیم.

در ادامه این مراسم علی اکبر سبزیان مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی طی سخنانی گفت: این پروژه بزرگ به ثمر نمی نشست مگر به لطف پروردگار متعال و برکت حضور امام رضا علیه السلام در  این شهر. از جناب آقای مختارپور دبیرکل محترم نهاد سپاسگزارم که اولین توصیه‌ای که ایشان در دستور کاری برای من صادر فرمودند، پی گیری بهره برداری از کتابخانه مرکزی مشهد بود. ایشان فرمودند مردم مشهد ۲۳ سال منتظر بهره برداری از این کتابخانه بوده اند و شما پروژه ساخت کتابخانه مرکزی مشهد را در راس برنامه های خود قرار دهید و با هم افزایی و تعامل با سایر دستگاه ها و مدیران استانی این پروژه را به سرانجام برسانید.
وی در ادامه به تقدیر و تشکر از تمام مدیران و دستگاه های فعال در ساخت و راه اندازی کتابخانه مرکزی مشهد  پرداخت و گفت: مدیریت حج و زیارت استان، نمایندگان مجلس از جمله جناب آقای پژمانفر، آقای رشیدیان استاندار وقت، آقای موهبتی فرماندار وقت، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، معاونت عمرانی شورای شهر، شهرداری، اداره کل نوسازی، پیمانکار محترم و تیم عمرانی از جمله مدیران و دستگاه‌هایی هستند که اهتمام ویژه ای در ساخت و بهره وری از کتابخانه مرکزی مشهد به کار بستند.

وی افزود: ما در اداره کل خراسان رضوی موفق به انجام  این کار نمی شدیم مگر با همکاری ویژه همکارانم که در این مسیر کمک ویژه‌ای کردند، به خصوص رئیس محترم اداره مشهد، کتابداران کتابخانه مرکزی که طی ۴۵ روز گذشته به صورت شبانه‌روزی خدمت کرده‌اند. همچنین رسانه‌ها نیز فضای روشنی را برای افتتاح این پروژه ترسیم کردند که جای قدردانی دارد. لازم است از استادان بزرگ علم اطلاعات و دانش شناسی در مشهد به عنوان قطب علمی کتابداری به خصوص دکتر مهری پری رخ از اعضای هیأت امنای نهاد تشکر ویژه داشته باشم که در این مسیر ما را راهنمایی کردند.

سبزیان با اشاره به پیام و هدیه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: از این پیام عمیقا خوشحالم و واقعاً خستگی را از تن ما بیرون آورد. همچنین از معاونان نهاد کتابخانه های عمومی کشور و آقای مهدی رمضانی معاون توسعه کتابخانه ها و امور کتابخوانی نهاد و نماینده تام الاختیار دبیرکل در پروژه ساخت کتابخانه عمومی مشهد نیز تشکر ویژه دارم.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 2 =