دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹

رئیس کمیته دائمی کتابخانه‌های عمومی ایفلا عنوان کرد؛

کتابخانه‌ها و کتابداران ایرانی حرفه‌ای و منحصر به فرد هستند

جان ریچاردز

جان ریچاردز در مراسم افتتاح کتابخانه مرکزی مشهد، فعالیت کتابخانه‌های عمومی و تلاش کتابداران ایرانی را حرفه‌ای و منحصر به فرد توصیف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، جان ریچاردز، رئیس کمیته دائمی کتابخانه‌های عمومی ایفلا در آیین افتتاح کتابخانه مرکزی مشهد ضمن ابلاغ سلام ویژه گلوریا پرز سالمرون رئیس ایفلا (فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابداری) و تقدیم بهترین آرزوها از سوی ایفلا و جامعه جهانی کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد: در بازدیدهایی که روزهای گذشته از چند کتابخانه در شهرهای تهران و شیراز انجام دادم از کتابخانه‌هایی دیدن کردم که به صورت تخصصی برای کودکان در نظر گرفته شده بودند؛ کتابخانه‌هایی که با ارائه خدمات عمومی در حوزه کودکان، نوجوانان و افراد خاص با امکانات متنوعی نظیر سالن‌های مطالعه و ... فعالیت می‌کردند.

ریچاردز در ادامه با اشاره به تجربه دیدارش از کتابخانه‌های عمومی در سایر نقاط جهان، بیان کرد: کتابخانه‌ها منعکس کننده جوامعی هستند که در آن قرار دارند. در بازدید از کتابخانه‌های عمومی ایران نیز ناخوداگاه آنها را با سایر کتابخانه‌های عمومی در نقاط مختلف دنیا تطبیق دادم. این کتابخانه‌ها کاملاً حرفه‌ای بودند و کتابدارانش با تلاش فراوان در آن کار می‌کردند. در این بازدیدها متوجه شدم که کتابداران کتابخانه‌های عمومی ایران فوق‌العاده و منحصر به فرد هستند.

وی در پایان با اشاره به افتتاح کتابخانه مرکزی مشهد، گفت: افتتاح کتابخانه در مشهد فرصت بسیار مناسبی را برای مردم این شهر فراهم خواهد کرد و من به تمام افرادی که در افتتاح این کتابخانه قدمی برداشته‌اند به خاطر تحقق اهداف عالیه «کتابخانه‌های عمومی» تبریک فراوان می‌گویم.

گفتنی است کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد روز دوشنبه پانزدهم بهمن‌ماه، همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اعضای هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی، مسئولان استانی، استادان علم اطلاعات و دانش شناسی، رئیس ایفلا، شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولین افتتاح شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 3 =