سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴

حجت الاسلام ابوترابی مطرح کرد؛

گسترش کتابخانه‌های عمومی نقش مهمی در افزایش میزان کتابخوانی دارد

حضور مسئولین در طرح کتابخانه گردی در کتابخانه باباطاهر

حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی، امام جمعه موقت تهران شنبه ۱۸ اسفند در طرح کتابخانه‌گردی نهاد کتابخانه های عمومی کشور از کتابخانه عمومی بازگشایی شده باباطاهر بازدیدکرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران؛حجت الاسلام ابوترابی در ارتباط با طرح کتابخانه‌گردی در کتابخانه‌های عمومی تازه تاسیس که امسال برای دومین دوره برگزار می‌شود، گفت: توفیق این را داشتم در روزی که با کتاب و کتابخوانی گره خورده در یکی از کتابخانه های شاخص تهران که با معماری زیبا و پرجاذبه زمینه ارائه خدمات خوبی را برای همشهریان عزیز فراهم آورده بازدید داشته باشم. کتابخانه گردی طرح بسیار خوبی است و ما برای رشد آمار کتابخوان ها در کشور باید تلاشی جدی داشته باشیم.

حجت الاسلام ابوترابی در ادامه سخنانش افزود: در ارتباط با ارتقای سرانه مطالعه چند اقدام می تواند نقش موثری ایفا کند. نخست اینکه ما باید کتابخانه هایی مثل کتابخانه باباطاهر داشته باشیم که از هر جهت پرجاذبه باشد. بنابراین پرداختن به نوسازی و بازسازی کتابخانه ها امری تاثیرگذار است؛ دوم، گسترش کتابخانه های عمومی در شهرها و روستاهای کشور، قطعاً نقش مهمی در افزایش میزان کتابخوانی خواهد داشت؛ ضمن اینکه ما باید در عرصه عمومی با ایجاد نوآوری، مطالعه و کتابخوانی را رواج دهیم. سومین اقدام مهم دیگر این است که رسانۀ ملی، همچنین رسانه های ارتباط جمعی، اهالی هنر و فیلمسازان باید این موضوع را در دستور کار قرار دهند و گوشه ای از فعالیت خود را بر گسترش و ترویج فرهنگ مطالعه معطوف کنند. ما در برنامه ها و سریال های تلویزیونی اثری از مطالعه و کتابخوانی نمی بینیم و ضرورت دارد که در این زمینه بازنگری شود. علاوه بر این باید فرزندانمان را از آغاز طفولیت و خردسالی با مطالعه مأنوس کنیم.

امام جمعه موقت تهران در پایان سخنانش نیز در خصوص نقش امامان جمعه در توصیه به کتابخوانی و مطالعه اظهار کرد: امامان جمعه در کنار دیگر تریبون ها و رسانه ها قطعاً می توانند در ترویج فرهنگ مطالعه تاثیرگذار باشند. در ادبیات دینی ما توجه ویژه ای به امر مطالعه شده و این فرهنگ تا آن اندازه ای مورد توجه فرزانگان و تربیت یافتگان مکتب ما واقع شده که برای نمونه علمای ما بالاترین عمل در شب های قدر را مطالعه دانسته اند. مطالعه و تحقیق و تلاش برای افزایش سطح دانش از آموزه های مکتب وحدانی ما است؛ لذا ائمه جماعات می توانند در این جهت نقش مهمی داشته باشند.   

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 7 =