سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵

همزمان با پانزدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛

طرح کتابخانه گردی در کتابخانه ابوسعید سیرافی برگزار شد

کتابخانه گردی در کتابخانه عمومی ابوسعید سیرافی بندر سیراف بوشهر

به مناسبت ۱۷ اسفند سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور، طرح ملی کتابخانه گردی در کتابخانه ابوسعید سیرافی بندر سیراف برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، طرح کتابخانه گردی در استان بوشهر با حضور چهره های مطرح محلی اعم از امام جمعه، طلاب، فرهنگیان، فعالان فرهنگی-اجتماعی، هنرمندان، خبرنگاران، دانش آموزان و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

سید علی هاشمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر هدف از برگزاری این طرح را افزایش آشنایی عموم مردم و مدیران اجرایی و فرهنگی با محیط کتابخانه‌ی عمومی و اطلاع مردم و مسئولان از فعالیت ها و خدمات کتابخانه‌ های عمومی دانست و گفت: این طرح به منظور جلب توجه عموم مردم به کتابخانه به‌عنوان پایگاه اجتماعی و فرهنگی تأتیرگذار و استفاده از ظرفیت هنرمندان، چهره های سرشناس فرهنگی، ورزشی و ... برای  دعوت عموم مردم به کتابخانه اجرا می شود.

وی تصریح کرد: کتابخانه عمومی ابوسعید سیرافی به عنوان تنها کتابخانه تازه تأسیس استان در سال ۹۷ به عنوان میزبان این طرح انتخاب شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: سیراف یک بندر تاریخی است که مردم منطقه باید به تاریخ آن افتخار کرده و عبرت بگیرند.

وی تصریح کرد: کتاب همانند یک نردبان باعث پیشرفت هر فرد است.

حجت الاسلام شیخ صادق عاشوری، امام جمعه بندر سیراف با حضور در کتابخانه عمومی ابوسعید سیرافی گفت: طرح کتابخانه گردی بهانه بسیار خوبی برای معرفی کتابخانه به عموم مردم است و جا دارد که از دست اندرکاران اجرای این طرح تقدیر شود.

امام جمعه سیراف عنوان کرد: با افتتاح کتابخانه عمومی در شهر سیراف زمینه مناسبی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در این شهر تاریخی ایجاد شده است و شایسته است از این ظرفیت گرانبها استفاده شود.

وی اضافه کرد: کتاب و کتابخوانی می تواند نقش مهم و بسزایی در زندگی و تربیت انسان داشته باشد.

حسین روشن، رئیس شورای اسلامی شهر سیراف نیز با شرکت در این طرح، پانزدهمین سالگرد تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور را تبریک گفت و انتخاب کتابخانه سیراف به عنوان میزبان کتابخانه گردی در استان بوشهر را به فال نیک گرفت.

وی بیان کرد: شورای اسلامی و شهرداری سیراف حمایت از کتابخانه عمومی سیراف را وظیفه خود می دانند و تمام امکانات وظرفیت های موجود را در حمایت از این مرکز فرهنگی بکار می بندد.

روشن افزود: حضور چشم گیر دانش آموزان در این طرح قابل تحسین است و جا دارد که از اولیا و مربیان آن ها در اهتمام به موضوع کتابخوانی تقدیر شود.

در حاشیه این مراسم برنامه های متنوعی چون نقاشی، قصه گویی، آموزش کاشت گیاه و درختکاری صورت گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 0 =