سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی:

برای ترویج فرهنگ مطالعه باید از هر فرصتی استفاده کرد

شهرجردی

مسعود شهرجردی، رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی به مناسبت روز کتابخانه گردی از کتابخانه عمومی شماره یک اراک بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، مسعود شهرجردی، رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی در حاشیه بازدید از کتابخانه عمومی شماره یک اراک در راستای اجرای طرح ملی «کتابخانه‌گردی» گفت: خوشبختانه برای افزایش سرانه مطالعه در کشور برنامه‌های مختلفی در مناسبت‌های گوناگون در دستور کار قرار گرفته است که کتابخانه‌گردی یکی از این برنامه‌ها است.
وی از خدمات کتابخانه‌های عمومی استان تقدیر کرد و افزود: از هر فرصت، زمان و مکانی برای ترویج فرهنگ مطالعه باید استفاده کرد؛ چراکه اشاعه فرهنگ مطالعاتی بسته به زمان خاص و مکان معین نیست.
شهرجردی تأکید کرد: هنر آن است که بتوان از هر روزنه‌ای همچون اتوبوس‌های عمومی درون شهری، برون شهری، تاکسی‌ها، اماکن پرتردد همچون فروشگاه‌ها و مراکز خرید برای توسعه فرهنگ مطالعه استفاده و مردم را به مطالعه تشویق کرد. برای ترویج باید به دل مردم رفت و از همان فرصت‌هایی که به نظر برخی افراد بی‌اهمیت است، استفاده کرد.
وی اظهار کرد: امید است مسئولان، هنرمندان، نویسندگان، شعرا و ... با حضور در کتابخانه‌های عمومی قدمی را در پیشبرد اهداف فرهنگ مطالعاتی بردارند. 
رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی با بیان اینکه حضور مسئولان در کتابخانه‌های عمومی حساسیت عموم برای ورود به کتابخانه‌ها را بالا می‌برد، اظهار کرد: بنده فکر می کنم اگر همه ما در هر مسئولیتی، وظیفه خود را به درستی در حوزه اشاعه فرهنگ مطالعه انجام دهیم، این امر بازخورد خوب و قابل توجهی در افزایش سرانه مطالعه خواهد داشت.
شهرجردی در ادامه نقش رسانه را در توسعه فرهنگ مطالعاتی کشور مؤثر توصیف کرد و افزود: رسانه‌ها در بخش‌های گوناگون مرجعی برای الگوبرداری عموم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان هستند. جریان‌سازی، ساخت و تولید فیلم‌های تلویزیونی، مستندهای تأثیرگذار با حضور شخصیت‌های مهم ورزشی، هنری و حتی قرآنی شناخته شده می‌تواند در توسعه این فرهنگ بسیار مهم باشد.
این مقام مسئول اضافه کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی با استفاده از ظرفیت‌ها در افزایش سرانه مطالعه بسیار مهم است. از ظرفیت‌های موجود نباید غافل ماند. برای اشاعه فرهنگ مطالعاتی باید یک دل و هم‌صدا شد. همچنین از ظرفیت مساجد و کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مستقر در این اماکن مقدس می‌توان در راستای توسعه فرهنگ مطالعه استفاده کرد.
شهرجردی اظهار کرد: توسعه فرهنگ مطالعه در کشور فقط منحصر به شهرها و مناطق پرجمعیت نیست؛ در گام دوم انقلاب، رشد و شکوفایی روستاها در ابعاد مختلف حائز اهمیت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 6 =