شنبه ۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳

مدیر کل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان در جلسه انجمن کتابخانه های بخش دشتیاری چابهار:

با اجرای برنامه های فرهنگی در روستاها زمینه تبدیل شهرستان چابهار به پایتخت کتاب ایران فراهم خواهد شد

انجمن دشتیاری

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بخش دشتیاری شهرستان چابهار با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی، بخشدار دشتیاری و جمعی از مسئولین شهرستان چابهار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان، اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بخش دشتیاری شهرستان چابهار، با حضورحامد زارعی، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان،  جمشید سارانی؛ بخشدار دشتیاری، زیبا مهدیزاده، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان چابهار و  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در کتابخانه عمومی شهید مدرس برگزار شد.

حامدزارعی،  مدیرکل، کتابخانه های عمومی استان گفت:برای اینکه شهرستان چابهار به پایتخت کتاب ایران تبدیل شود، باید زیر ساخت های لازم مثل توسعه کتابخانه ها و اجرای بر نامه های فرهنگی در روستاها در اولویت کاری قرار گیرد.

وی افزود: قوم بلوچ یک قوم فرهنگی و هنری است که بعضی از آثار آنها در یونسکو به ثبت رسیده است لذا باید ازاین فرهنگ غنی برای کمک به کتابخانه ها که یک پایگاه اجتماعی و فرهنگی  است استفاده کرد.

زارعی، با اشاره به ظرفیت های کتابخانه های عمومی گفت: استفاده از این فضا برای انجام فعالیت های فرهنگی مثل نمایش فیلم برای کودکان و برگزاری نشست های کتابخوان و جلسات هنری و فرهنگی کتابخانه را به عنوان یک باشگاه فرهنگی و کتابخوانی مطرح کرده است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان افزود: اگر بخواهیم شهرستان چابهار به پایتخت کتابخوانی ایران تبدیل شود باید زیر ساخت های توسعه کتابخانه ها را مورد توجه قرار دهیم.

وی ادامه داد : فرهنگ و آگاهی مردم از طریق مطالعه افزایش می یابد و برای گسترش فرهنگ مطالعه نیازمند هم افزایی و همکاری همه دستگاه های فرهنگی داریم.

زارعی برگزاری  نهمین دوره  جشنواره کتابخوانی رضوی را که در راستای  ترویج فرهنگ کتابخوانی و نهادینه کردن سیره رضوی به منظور معرفی ابعاد شخصیتی و علمی ائمه اطهار علیهم السلام و بویژه امام رضا (ع) در حال برگزاری است، مهمترین رویداد فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی در چهار سال گذشته دانست و افزود: این مسابقات به دو شکل مکتوب و اینترنتی، نقاشی و پویش مجازی در بخش‌های متنوع خانوادگی و فردی برای تمامی مقاطع سنی در حال برگزاری است و انتظار می رود  همه دستگاه ها در این مسابقه شرکت کنند.

جمشیدسارانی، بخشدار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی دشتیاری نیز در این جلسه گفت: باید فرهنگ کتابخوانی را در جامعه ارتقاء دهیم وبا ارائه راهکار های  مناسب  افراد را به سمت کتابخانه ها جذب کنیم.

وی با اشاره به گسترش استفاده فضای مجازی و ابزارهای نوین ارتباطی گفت: استفاده از ابزار الکترونیکی باعث شده تا مراجعه به کتاب در اوقات فراغت کاهش یابد که برای ترغیب مردم به مطالعه باید متولیان فرهنگی، ائمه جمعه و جماعات و سایر نهادها نگاه ویژه‌ای به بحث کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 9 =