چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰

با دریافت هدیه هفتاد میلیون ریالی؛

برنامه های ترویجی کتابخوانی در روستای دوستدار کتاب حصار بخش زبرخان برگزار می شود

برنامه های ترویجی کتابخوانی در روستای دوستدار کتاب حصار بخش زبرخان

روستای حصار زبرخان نیشابور با قرار گرفتن در بین ده روستای برتر دوستدار کتاب کشور در سال ۹۸ موفق به دریافت جایزه به منظور اجرای برنامه های فرهنگی و ترویج و توسعه کتاب و کتابخوانی در روستا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، روستای حصار زبرخان نیشابور در سال جاری با قرار گرفتن در بین ده روستای برتر دوستدار کتاب کشور موفق به دریافت جایزه هفتاد میلیون ریالی شد. این هدیه هفتادمیلیون ریالی که به دهیاری روستای حصار تعلق گرفته بود، برای انجام برنامه های فرهنگی و ترویج و توسعه کتاب و کتابخوانی روستا در اختیار اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیشابور قرار گرفت.

برگزاری برنامه های ترویجی از جمله اجرای جشنواره کتابخوانی رضوی، برگزاری مسابقه نقاشی و خوانش کتاب برای کودکان و نوجوانان روستا از جمله برنامه های انجام شده در این روستا بوده است. همچنین برگزاری نشست های کتاب خوان، بازنمایی کتاب های منتشر شده مولفان بومی بخش زبرخان، تقدیر از فعالان حوزه کتاب خوانی، ارائه داستان ها و افسانه های قدیمی توسط مادربزرگ ها و پدربزرگ های روستا، برگزاری ویژه برنامه های مناسبتی همچون جشن شب یلدا و عید نوروز، برپایی میز مشاوره کتابدار و تقدیر از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی از دیگرفعالیت هایی است که در آینده در روستای حصار اجرا خواهد شد.

شایان ذکر است جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب برنامه‌ای است که هر سال با محوریت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری مجموعه‌ای از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی اجرا می‌شود و بر این اساس هر سال، ده روستا یا آبادی عشایری به عنوان روستاها و عشایر دوستدار کتاب معرفی می‌شوند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 2 =