یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴

همراه با برگزیدگان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی؛

سفر دوباره به مشهد هدیه امام مهربانی‌ها بود

نازنین زهرا آقا بیکی

نازنین زهرا آقا بیکی، برگزیده ۶ ساله نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در بخش پویش کودک، با اشاره به همراهی پدرش برای شرکت در این جشنواره، گفت: وقتی یکبار برای فیلمبرداری از شعر خواندنم به مشهد آمدم، دعا کردم که ای کاش بازهم به مشهد و حرم امام رضا(ع) بیایم و چون امام رضا(ع) امام مهربانی‌ها است، در این جشنواره برنده شدم و دوباره به مشهد آمدم.

به گزارش پایگاه اطلارسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نازنین زهرا آقا بیکی ۶ ساله از استان یزد که در بخش پویش کودک به عنوان یکی از برگزیدگان ملی معرفی شد، درباره نحوه شرکت خود در این جشنواره گفت: یک روز با مادرم به کتابخانه امام‌(ع) شهر یزد رفتم و از بین کتاب‌ها، کتاب «کبوترها و آهوها» را از کتابخانه گرفتم و شعر «کبوترهای گنبد» را از این کتاب انتخاب کردم و تصمیم گرفتم که با خواندنش در این جشنواره شرکت کنم.

او ادامه داد: چون شعر «کبوترهای گنبد» رو انتخاب کردم، برای همین به همراه پدر و مادرم یک کبوتر قشنگ خریدیم و هزار کیلومتر راه اومدیم تا برسیم مشهد. وقتی رسیدیم اول کبوترم رو پَر دادم تا بره رو گنبد حرم امام رضا(ع) بنشیند و بعد در صحن سقاخانه و جلوی پنجره فولاد شعرم رو تقدیم امام رضا(ع) کردم و پدرم از همه این‌ها فیلمبرداری کرد و برای جشنواره فرستاد.

نازنین زهرا گفت: وقتی داشتم شعرم رو می‌خوندم برام مهم نبود که برنده بشم، مهم این بود که اومدم مشهد و پیش امام رضا(ع) امام هشتم، بودم. همونجا دعا کردم که ای کاش بازهم به حرم امام رضا(ع) بیام و چون از توی این کتاب‌ها یاد گرفته بودم که امام رضا(ع) امام مهربانی‌ها است، توی این جشنواره برنده شدم و دوباره اومدم مشهد.

نازنین زهرا آقا بیکی که سال گذشته هم از برگزیدگان کشوری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی بود، ادامه داد: من کتاب را هم خیلی دوست دارم. هرشب مادرم برای من کتاب قصه می‌خونه و من می‌خوابم و بعضی وقت‌ها هم خودم از روی عکس‌های کتاب‌ها برای مامانم قصه تعریف می‌کنم.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 2 =