یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر خبر داد؛

رشد ۱۳۲ درصدی مشارکت بوشهری ها در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

IMG_4375 (Medium) (Small).JPG

مدیرکل کتابخانه های عمومی بوشهر در آیین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان بوشهر گفت: میزان مشارکت مردم استان بوشهر در این جشنواره نسبت به سال گذشته، رشد ۱۳۲ درصدی داشته و از هر ۴۴ نفر، یک نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، آیین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در بوشهر با تجلیل از ۳۵ نفر از برگزیدگان، با حضور آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان؛ حسن ابراهیمی، معاون توسعه منابع انسانی استاندار و سیدعلی هاشمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر برگزار شد.

سیدعلی هاشمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در این مراسم عنوان کرد: برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی از تدابیر ارزشمند نهاد کتابخانه های عمومی کشور با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آستان قدس رضوی است که به لطف الهی با برگزاری این رویداد عظیم فرهنگی گام های بسیار بلندی در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برداشته شده است.

وی تصریح کرد: امسال با مشارکت بیش از ۲۶ هزار نفر در استان بوشهر در جشنواره کتابخوانی رضوی شاهد رشد ۱۳۲ درصدی میزان مشارکت نسبت به سال گذشته بوده ایم. در استان بوشهر از هر ۴۴ نفر، یک نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت  کرده است که دلیل این مشارکت را می توان در همدلی و ولایت مداری مردم نسبت به اهل بیت (ع) دانست.

هاشمی در این مراسم از حمایت های همیشگی آیت الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان از برنامه های کتابخانه های عمومی استان و نیز سازمان ها و نهادهایی که در برگزاری این جشنواره سهیم بودند، تقدیر کرد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز در این مراسم با تبریک عید غدیر خم، از تمامی دست اندکاران این جشنواره تقدیر کرد و گفت: کتاب آنقدر نزد خداوند متعال اهمیت دارد که به عنوان آخرین معجزه برگزیده شده است؛ چراکه آخرین مرحله، بهترین مرحله تکامل یک پدیده است.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: کتاب عصاره دانش و عمر یک نویسنده است. یکی از شاخصه های تمدن در هر کشور و جغرافیا، میزان مطالعه مفید آن جامعه است. توسعه علمی و رشد خردمندی در گرو کتابخوانی مفید است و جامعه اهل مطالعه، به تولید فکر و اندیشه دست پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: استان بوشهر از سال ۳۲۵ هجری قمری یعنی حدودا ۹۰ سال بعد از غیبت حضرت ولیعصر(عج) دارای کتابخانه بوده که نشانه های آن در تمدن باستانی سیراف و آثار ابوسعید سیرافی و ابن نوح سیرافی قابل مشاهده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بیان داشت: باید در توسعه کتابخانه های کوچک و بزرگ، عمومی و تخصصی تلاش کنیم. در پژوهشگاه مجازی ما حدود ۲۰ هزار جلد کتاب الکترونیک وجود دارد و از سراسر دنیا مراجعه کننده داریم.

آیت الله صفایی در پایان بر احیاء نهضت کتابخوانی، کتابداری، کتابخانه سازی و تألیف و گسترش صنعت نشر تاکید کرد.

در پایان این مراسم از فاطمه حسینی، خدیجه نعمتی، هستی خضری خواجه، آلاله هوشمند، رها ریشهری در بخش کودک؛ اعظم نادری زاده در بخش خانوادگی؛ لیلا کشاورز، سینا اشعری، امین بلالی، زهرا نادری زاده، خدیجه افضلی مقدم، زینب جعفری، سیده مریم حسینی، محمدامین رضایی، محمدعلی محناوی، محمد جوان بخت، مریم گله دار، احمد باغملایی مطلق، نعمان صداقت، مرضیه آذرخشی در بخش چهارگزینه ای بزرگسال؛ سامان عارف، علی اصغر ارسکی طبسی، مدیسا دولاهی، رخسانا هویدائیان، محمد نوری سراجی،الهه جمالی، ملیکا صالحی نیا، مختار نخست، زهرا قاسمی، ابوالفضل نادری زاده در بخش چهارگزینه ای نوجوان، علیرضا اسماعیلی و بهاره مسیح زاده در بخش نقاشی نوجوان با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی تقدیر بعمل آمد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 4 =