چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲

با تقدیر از نفرات برگزیده؛

اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در تهران برگزار شد

اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تهران

نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهر تهران با معرفی و تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در شهرستان تهران با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، امام جمعه موقت تهران؛ عیسی فرهادی، فرماندار تهران؛ فاطمه ذوالقدر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی؛ علی نیکنام، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران، کتابداران و برگزیدگان در کتابخانه محقق حلی برگزار شد.

در این مراسم برگزیدگان بخش های نقاشی، پویش کتابخوانی، چهار گزینه ای و معرفی کتاب تقدیر شدند.

در ابتدای این مراسم پرچم بارگاه امام رضا(ع) مراسم را عطرآگین کرد و در ادامه پیام تصویری سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص جشنواره کتابخوانی رضوی پخش شد.

علی نیکنام، مدیرکل کتابخانه های استان تهران ضمن خیرمقدم به حاضران و پاسداشت شهیدان رجایی و باهنر گفت: هدف از برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه است. جشنواره کتابخوانی رضوی نشان داد که اهل مطالعه توجه بسیاری به سیره اهل بیت علیهم السلام دارند. ۱۲ عنوان کتاب ویژه گروه های سنی مختلف در این جشنواره معرفی شد. بحث معنویت و اخلاق در زندگی بحث روز جامعه است.

نیکنام تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج کتابخوانی و آشنایی با فرهنگ رضوی است؛ هر ساله تعداد شرکت کنندگان در این جشنواره افزایش داشته است. کثرت و زیبایی نقاشی های دریافت شده به اندازه ای است که می توان نمایشگاهی از این آثار برگزار کرد. همچنین حضور مسئولان مختلف در کنار مردم در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی بسیار ارزنده است.

نیکنام تاکید کرد: باید از فرماندار و امامان جمعه در شهرهای استان تهران تشکر کنم که ما را در برگزاری جشنواره یاری رساندند. در انتها امیدوارم در دهمین دوره این جشنواره حضور حداکثری مردم را شاهد باشیم.

در ادامه حجت السلام ابوترابی، امام جمعه موقت تهران در این مراسم تصریح کرد: از کسانی که در مسیر ترویج کتابخوانی قدم بر می دارند، تشکر می کنم. امیدوارم تمام محافل ما به نور مطالعه روشن باشد.

وی افزود: کتاب نقشی محوری در رشد جامعه انسانی ایفا کرده است. این دین پیامش را با کتاب و امر به خواندن آورده است و جایگاه مطالعه در آن رفیع است. چه افتخاری بالاتر از این که معجزه پیامبر(ص) کتاب است. افتخار مسلمانان این است که با کتاب مانوس هستند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: اسلام به ما می آموزد با تلاوت قرآن با کتاب انس برقرار کنیم؛ لذا شایسته جامعه اسلامی ما این است که مطالعه کتاب در راس همه امور قرار گیرد؛ در اسلام بر عمل بر اساس علم تاکید شده است؛ چراکه در این صورت آسیب ها از بین می رود. به ویژه در حوزه خانواده تاثیرات مطالعه بسیار واضح است و به قوام این حوزه کمک می کند.

فاطمه ذوالقدر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به عنوان دیگر سخنران این مراسم، تصریح کرد: در کمیسیون فرهنگی مجلس دغدغه اصلی ما کتابخوانی است، ولی متاسفانه با رواج استفاده از فضای مجازی در کشور، سرانه کتابخوانی پایین آمده است.

عیسی فرهادی، فرماندار تهران در این مراسم گفت: هفته دولت است و باید یاد شهید رجایی و شهید باهنر را گرامی بداریم. وقتی انقلاب پیروز شد دشمن راه های بسیاری را برای سرنگونی انقلاب امتحان کرد که جنگ هشت ساله نمونه ای از آن است.

وی افزود. مطالعه و کتاب را اگر از جامعه ای حذف کنیم آن جامعه نابود خواهد شد. پس هیچگاه نباید اجازه دهیم ارتباط مردم با کتاب و کتابخوانی گسسته شود. در این راستا باید از ظرفیت فضای مجازی برای اشاعه فرهنگ کتابخوانی بهره بریم.

در خاتمه از برگزیدگان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان تهران تقدیر شد؛ اسامی برگزیدگان به شرح زیر است:

الهام فیض آبادی؛ جمشید ارفعی؛ علی فیضی؛ محمدصادق دارایی زاده؛ آذر خلیل ارجمندی؛ فاطمه پازانی؛ زکریا تفعلی ماسوله؛ نرگس یزدانی؛ سهیلا معصومی؛ فرشید ملکی؛ فاطمه حیدرنژادنیارق؛ مریم رستمی؛ توران شبان؛ کاظم کاظمینی زاده؛ غلام حسین سمیعی؛ شفیقه مهمانی؛ محمد شاکر خوشرودی؛ صدیقه اخوان مقدم؛ زینب اسدی؛ اغنا لطیفی پاکدهی؛ سارا حسین نیا؛ غزاله خباز؛ زهرا گل محمدی؛ محبوبه سیل سپور؛ حوریه غفاری؛ ظریفه صفری؛ علی قاسمی؛ حافظ قاسمی؛ فریبا پوریان مهر؛ حسن دستورانی؛ عاطفه خسروی مهر؛ پارسا پیله ور؛ فاطمه اینانلو؛ اشرفی سرلک چشمه سلطانی؛ هیفاء جواهریان؛ اعظم قاسمی دولت آبادی؛ خدیجه صمدی؛ بتول جلیلی؛ معصومه محسنی؛ فاطمه شاهمرادی؛ مریم اسمعیل شهمیرزادی؛ اصغر اکبری رکن ابادی؛ وحیده فتحی در بخش مکتوب در گروه سنی بزرگسال.

پوریا مطیع؛ ریحانه آل امین؛ عرفان اکبری؛ فاطمه افتخاری؛ حمیدرضا مقاره ای؛ امیرحسین عرب؛ سروش شریف زاده؛ فاطمه رضایی؛ فاطمه کاظمینی زاده؛ فرشته فرح بخش؛ سمیر زاهدی؛ کوثر لک زایی؛ فاطمه راعی؛ علیرضا علوی؛ ملیکا داودآبادی؛ فاطمه پورقبادی؛ ماتینا موسوی؛ فاطمه زهرا سادات حسینی؛ یاسمین صنیعی؛ فاطمه درویشان؛ مجتبی همت دوست؛ آرمان کی منش؛ شادی خلیلی؛ مهسا جورابلو؛ محسن آتشک در بخش مکتوب در گروه سنی نوجوان.

هستی سردار لنجوان و شایسته تبنی در بخش نقاشی رده سنی نوجوان.

سهیل شریفی؛ مریم امیری؛ مهسان یحیائی در بخش نقاشی رده سنی کودک.

یاسمین خاکباز؛ هلیا حیدری نیا و نازنین زهرا خدائی نیارق در بخش پویش فضای مجازی رده سنی کودک.

رقیه نوری در بخش پویش فضای مجازی رده سنی بزرگسال.

فاطمه صغرا یزدانی؛ فرح بی خطر لنگرودی در بخش معرفی کتاب متنی.

محمدصدرا خراسانی در بخش چهارگزینه ای خانوادگی.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 14 =