سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳

با برگزاری آیین اختتامیه؛

۱۵برگزیده جشنواره کتابخوانی رضوی در فریمان تقدیر شدند

۱۵برگزیده جشنواره کتابخوانی رضوی در فریمان تقدیر شدند

با برگزاری آیین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، ۱۵برگزیده این جشنواره در شهرستان فریمان تقدیر شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، آیین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان فریمان با حضور حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی؛ عباسعلی صفایی، فرماندار؛ عبدالله تیموری، بخشدار مرکزی؛ احمدبرزخی، مدیر آموزش و پرورش؛ عباس عباس زاده، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ علی آذری، رئیس دادگستری و جمعی از مدیران شهرستان فریمان در محل سالن اجتماعات فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در این مراسم ضمن  ابرازخوشحالی از حضور خود در زادگاه علامه متفکر شهید مطهری، ضمن مردمی خواندن جشنواره، علت این امر را تنوع کتابها و انتخاب آنها بر اساس رده های سنی مختلف دانست.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: در حال حاضر کتابخانه های عمومی به عنوان یک پاتوق فرهنگی و محلی برای تبادل اندیشه ها است و کتابداران با برگزاری برنامه های متنوع   آماده ارائه خدمات به مخاطبین هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی احترام دولت مردان به جشنواره و علاقمندی مردم برای مشارکت را، از عوامل مهم و تاثیر گذار موفقیت این جشنواره عنوان کرد و تاکید کرد: مسئولین با حضور در کتابخانه ها  ضمن تشویق کارکنان به کتابخوانی، خود نیز کتاب بخوانند و دوم اینکه با خانواده در کتابخانه ها حضور پیدا کنند.

در ادامه عباسعلی صفایی فرماندار فریمان نیز با اشاره به اینکه جشنواره کتابخوانی  رضوی باعث  آشنایی نسل جوانان با سیره رضوی و شناخت ائمه می باشد گفت: در زمان برگزاری جشنواره شور و شوق کودکان و نوجوانان برای مشارکت و شرکت در مسابقات بی نظیر بود.

وی علاقمندی کتابداران شهرستان و پشتکار و جدیت در کار و اتحاد و همدلی را رمز موفقیت در این جشنواره دانست.

محمد باقر قادری رئیس اداره کتابخانه های عمومی فریمان نیز در ادامه به ارائه گزارشی از روند برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در فریمان پرداخت.

قادری به تشکیل ستاد برگزاری جشنواره و دعوت امام جمعه و فرماندار و سایر مسئولین برای مشارکت و استفاده حداکثری از ظرفیت تمامی دستگاه ها و نهاد های فرهنگی  در این جشنواره اشاره کرد.

وی از تعیین ۵۳ رابط مدارس و ۱۲۰ نیروی داوطلب برای تشویق و ترغیب شهروندان جهت مشارکت مردمی در جشنواره گفت و ادامه داد: تجربه موفق سه دوره قبلی برگزاری جشنواره در شهرستان باعث شد تا در سال جاری ۱۰۴۹۴ نفر  از مردم شهرستان در این جشنواره شرکت کنند  و رشد مشارکت بیش از ۱۶۰ درصدی نسبت به سال قبل را شاهد باشیم.

در پایان این مراسم در رده سنی کودک مهسا پیش فنگ در بخش نقاشی کودک، فاطمه برومند، محمد امید برومند و ندا عظیمی در بخش نقاشی و  پانیذ سویزی در بخش نقاشی نوجوان و فاطمه خالقی در بخش پویش کودک تقدیر شدند.

در بخش چهارگزینه ای نوجوان نیز  فرزانه میرزایی، امین قادری و امیر محمد نیک روش و در بخش چهارگزینه ای بزرگسال مریم ایمانی، حسین صائی مقدم و محمدباقر قادری  با اهدای لوح سپاس تقدیر شدند.

زهرا شیردل در بخش چهارگزینه ای خانوادگی و مهدی برادران در بخش معرفی متنی کتاب نیز دیگر برگزیدگان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان فریمان بودند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 2 =