یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸

با برگزاری آیین اختتامیه؛

آیین اختتامیه جشنواره رضوی در شهرستان سنقر برگزیدگان خود را شناخت

اختتامیه

آیین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان کرمانشاه با تقدیر از ۱۴ برگزیده در شهرستان سنقربرگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان سنقر روز شنبه ۹ شهریور ماه، با حضور حجت السلام والمسلمین مجید صفدری امام جمعه شهرستان سنقر، معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، محمدناصر معصومی زاده فرواندار شهرستان سنقر، براتعلی کیهانی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان، محمدرضا کماسی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، اله رضا اعظمی رئیس شورای اسلامی شهرستان، کتابداران و اعضای کتابخانه های عمومی، مصطفی خسروی رئیس اداره کتابخانه های شهرستان و جمعی از دانشگاهیان و کتابداران و علاقمندان در سالن مطالع کتابخانه عمومی علامه مجلسی برگزار شد.     

حجت الاسلام مجید صفدری امام جمعه شهرستان سنقر ضمن خیر مقدم به حاضران، گفت: کتاب و کتابخوانی یک مقوله فرهنگی اثر گذار در توسعه جامعه است و توصیه های رهبری باید برای مطالعه و توسعه کتابخوانی چراغ راه باشد و جشنواره رضوی برای آشنایی و پیروی از سیره رضوی یک فرصت است.     

امام جمعه شهرستان سنقربا بیان اینکه جشنواره رضوی یکی از فعالیت های بسیار اثر گذار در مطالعه افراد است افزود: توسط جشنواره رضوی است که تعداد ۲ هزار و ۷۵۱ نفر با سیره رضوی و زندگی معصومین آشنا می شوند و آن را الگوی سبک زندگی قرار می دهند، بدین ترتیب نتیجه می گیریم ما به چنین برنامه های فرهنگی نیاز داریم و مدیریت و ترویج چنین برنامه هایی قابل تحسین است.        

معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: هدف از برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی ترویج فرهنگ کتابخوانی و نشر و نهادینه کردن سیره رضوی است.      

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه با تاکید بر معرفی ابعاد شخصیتی و علمی کریمان اهل بیت(ع) تشریح کرد: منابع جشنواره کتابخوان رضوی شامل ۴ عنوان کتاب کودک ۳ عنوان کتاب نوجوان و تعداد ۵ عنوان کتاب جوان و بزرگسال بود که نحوه مشارکت به صورت فردی و خانوادگی و به دو شیوه مکتوب و الکترونیک بوده است.    

حسنی خونسار خاطر نشان کرد: تعداد ۲۷  هزار و ۲۷۷ نفر از استان کرمانشاه در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند و نسبت به میزان مشارکت در سال گذشته، رشد ۷ هزار نفری را شاهد بودیم. شرکت کنندگان شهرستان سنقر در این مسابقه ۲ هزار و ۷۵۱ نفر بود.          

وی اضافه کرد: ۱۸۸ نفر در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان برگزیده شدند که از این میزان ۱۴ نفر از برگزیدگان از شهرستان سنقر بوده اند.                         

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در پایان از تلاش های امام جمعه و مسئولان ادارات، کارکنان و کتابداران کتابخانه های عمومی این شهرستان در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی قدردانی کرد.    

دراین مراسم از تعداد ۱۴ نفر برگزیده به شرح ذیل و تعداد ۱۷ نفر دیگر که جوایز آن از محل کمک شهرداری سنقر تهیه شده تقدیر به عمل آمد:     

در بخش نوجوان: ارشیا یاوری، رعنا آزادی کلاوه، زیبا موسی پور، مهدیه صحرایی نور، مهدی نصرتی 

در بخش بزرگسالان:  لیلا فلاح، یگانه جعفری، سارا پرویزی، بهاره ملک خطابی، سمیه شاهملکی، یونس خسروی، یعقوب نوروزیان  

در بخش نقاشی:حدیث صحرایی  

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 1 =