سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹

در آیین اختتامیه انجام شد؛

تقدیر از ۱۳ برگزیده جشنواره کتابخوانی رضوی در تربت حیدریه

تقدیر از ۱۳ برگزیده جشنواره کتابخوانی رضوی در تربت حیدریه

آیین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با تقدیر از ۱۳ برگزیده در شهرستان تربت حیدریه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، آیین اختتامیه و تقدیر از ۱۳ برگزیده جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور جمعی از مسئولان شهرستان در بقعه متبرکه بی بی حسنیه شهرستان تربت حیدریه برگزار شد.

محمد حسن زاده، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه در این مراسم با اشاره به ایام عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) از مشارکت مردم در نهمین جشنواره کتابخوانی تقدیر کرد.

محمد حسن زاده ادامه داد: مطالعه کتاب به عنوان یک میراث ارزشمند و ماندگار از بزرگان دین به ما توصیه شده است و ما باید این توصیه بزرگان را برای ساختن زندگی بهتر به کار بگیریم.

وی ادامه داد: تعامل بسیار خوبی بین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کتابخانه های عمومی شهرستان برقرار است.

وی با اشاره به برگزاری فعالیت های متنوع فرهنگی در کتابخانه های عمومی گفت: برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و مشارکت ویژه خانواده ها و کودکان و نوجوانان از جمله ویژگی های این جشنواره است.

رضا حاتمی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تربت حیدریه نیز در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) از حضور و مشارکت علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تقدیر کرد.

حاتمی ادامه داد: یکی از بنیان ها و زیرساخت های اصلی برای توسعه جوامع، شاخص های فرهنگی از جمله کتابخانه های عمومی هستند.

وی رویکرد نهاد کتابخانه های عمومی کشور و اداره کل کتابخانه های عمومی استان را تبدیل فضاهای کتابخانه ای به فرهنگسراهای اجتماعی عنوان کرد و گفت: برگزاری باشکوه و مشارکت میلیونی مردم در جشنواره کتابخوانی رضوی یکی از  برنامه هایی است که در سال های اخیر توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور، با محوریت کتابخانه های عمومی اجرا می شود و هرساله میزان مشارکت و استقبال عمومی از این رویداد فرهنگی بیشتر می شود.

حاتمی ادامه داد: کتابخانه های عمومی شهرستان به لحاظ شاخص های کتابخانه ای در وضعیت مناسبی قرار دارند.

وی تاکید کرد: نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان تربت با استقبال و مشارکت ۱۵ هزار نفری مواجه شد و به این ترتیب رتبه سوم مشارکت در استان به شهرستان تربت حیدریه تعلق گرفت.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی تربت حیدریه از همکاری تمامی ادارات و نهاد های فرهنگی و کتابداران و مسئولان کتابخانه های عمومی شهرستان در برگزاری مطلوب جشنواره در شهرستان تقدیر کرد.

در این مراسم زهرا گرمه، محمد صادق بخشی، الناز میرعلی، رضا پورمحمدخدابنده و زینب کرمی در بخش چهارگزینه ای نوجوان و نیلوفر اسدی، سمانه حسینی فر، محمد ابراهیم پور، محمد رضا اسدیان، رضا حاتمی و حسن جانقلی در بخش چهار گزینه ای بزرگسال تقدیر شدند.

مریم خطیبی و فاطمه زهرا خاکساری بایگی در بخش چهار گزینه ای خانوادگی نیز دیگر برگزیدگان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از شهرستان تربت حیدریه بودند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 2 =