سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱

به همت اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران؛

«کتاب آباد» در ۵ روستای فریدونکنار اجرا شد

کتاب آباد

طرح «کتاب آباد» در راستای اجرای برنامه های فرهنگی در فریدونکنار به عنوان یکی از ۳۱ شهرستان آسیب پذیر فرهنگی در کشور، اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، پس از اعلام شهرستان فریدونکنار از سوی وزارت کشور به عنوان آسیب پذیرترین شهرستان استان از نظر فرهنگی، اداره کل کتابخانه های عمومی به عنوان یکی از دستگاه های مهم فرهنگی، به برنامه ریزی ویژه برای این شهرستان پرداخت و فعالیت های متنوع کتاب محور را به مرحله اجرا درآورد. در تازه ترین برنامه طراحی شده برای فریدونکنار، روز دوشنبه، ۱۱ شهریور ماه طرح ابتکاری «کتاب آباد» در ۵ روستای این شهرستان اجرا شد.
این طرح با مشارکت و همکاری ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان های فریدونکنار، ساری، بابل، بابلسر، آمل و نور اجرا و طی آن ویژه برنامه هایی در روستاهای حیدرکلا، کلاگر سرا، نظر آباد، شیرا و کوچک بیشه سرا برگزار شد. یکی از این برنامه ها، راه اندازی قفسه های کتاب در مساجد روستاها با همکاری دهیاری ها و شوراهای روستا بود.

آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران که در این برنامه ها حضور داشت، با بیان اینکه هدف از کتاب آباد، آباد ساختن اندیشه ها و شکوفا سازی استعدادها است، اظهار داشت: نباید بگذاریم کمبود امکانات به استضعاف فرهنگی بینجامد. در طرح کتاب آباد به دنبال این هستیم که با کمترین امکانات، اعتلای فرهنگی را برای اهالی روستاهای کم برخوردار رقم بزنیم.

وی افزود: ثروت مادی، الزاماً رشد فرهنگی نمی آورد و می توان با ابزار کتاب و روش مطالعه صحیح، به ثروت فرهنگی رسید، هر چند که از سرمایه های مادی بی بهره و یا کم بهره بود.

ولیپور اظهار داشت: باید ثابت کنیم با یک قفسه و چند جلد کتاب، تغییرات مهمی را می توان ایجاد کرد. حتی اگر کتابخانه بزرگی در روستا وجود داشته باشد، اما دغدغه اعتلای فرهنگی در بین مردم نباشد، دستاوردی نخواهیم داشت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با دعوت از همه مردم برای تشویق کودکان و فرزندانشان به استفاده از فضای مطالعاتی جدید در روستا، گفت: کتاب های خوبی ویژه تمامی اقشار و سنین در همین کتابخانه کوچک قرار گرفته و امیدواریم شاهد ترویج بیش از پیش کتابخوانی در بین کودکان، نوجوانان و خانواده ها باشیم.

وی کودکان را تشنه دانستن و علاقمند به مطالعه توصیف کرد و اذعان داشت: اگر شیوه های درست را برگزینیم، خواهیم دید که از روستاها، اندیشمندان و دانشمندان بزرگی در آینده رشد می کنند. جریان «کتاب آباد» می تواند شروع خوبی برای این هدف و آرمان باشد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 5 =