دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰

با برگزاری مراسم اختتامیه در شهرستان پیشوا؛

نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان تهران به ایستگاه پایانی رسید

اختتامیه جشنواره رضوی

نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان تهران با معرفی و تجلیل از برگزیدگان شهرستان پیشوا با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران و با تقدیر ‌از ۸ برگزیده به ایستگاه پایانی رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در شهرستان پیشوا با حضور علی نیکنام، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران؛ حجت الاسلام و المسلمین روح الله باقری، امام جمعه پیشوا؛ مینا نوروزی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان؛ امیرحسین طاهری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان؛ نجمه اسماعیلی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان؛ آمنه بیات، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قرچک؛ محمدرضا کریمی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ورامین؛ محمد کارخانه، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پاکدشت، اعضای انجمن کتابخانه های شهرستان، جمعی از کتابداران و فرهنگ‌دوستان روز  یکشنبه ۷ مهرماه در کتابخانه عمومی پانزده خرداد شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مینا نوروزی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پیشوا ضمن خیرمقدم به حاضران و تقدیر از مسئولان شهرستان، گفت: نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا علیه‌السلام و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ معصومین علیهم‌السلام به‌ویژه حضرت امام رضا علیه‌السلام، حضرت معصومه سلام‌ الله علیها و حضرت احمدبن موسی علیه‌ السلام با بخش ویژه سیره حضرت ابن‌الرضا امام جواد(ع) همزمان با سراسر کشور در شهرستان پیشوا برگزار شد.

وی ضمن اشاره به رشد ۲.۵ درصدی میزان مشارکت در جشنواره نهم نسبت به هشتمین جشنواره، افزود: در سال ۹۷ تعداد شرکت کنندگان این جشنواره در شهرستان پیشوا ۶۵۲ نفر بود که امسال با همکاری فرمانداری، اعضای انجمن، ادارات شهرستان و مردم فرهنگ دوست به ۱۳۵۰ نفر رسید. از این میان ۷۷۳ نفر در بخش مکتوب (۳۷۹ نفر چهارگزینه ای و ۳۹۴ نفر نقاشی کودک و نوجوان) و ۵۷۷ نفر در بخش الکترونیکی (۶۵ نفر پویش کتابخوان، ۴۶۰ نفر چهارگزینه ای و ۵۲ نفر معرفی کتاب) شرکت کردند؛ امید است بتوانیم با همکاری مردم و مسئولان، فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در شهرستان نهادینه کنیم.

نوروزی افزود: از ویژگی های مهم این دوره از جشنواره تنوع منابع بود و علاقمندان با هر سلیقه ای می توانستند به روش های مختلف در جشنواره شرکت کنند. این جشنواره ویژه سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال برگزار شد. همچنین در این جشنواره امکان مشارکت به صورت فردی و خانوادگی میسر بود.

حجت الاسلام والمسلمین روح الله باقری، امام جمعه شهرستان پیشوا ضمن قدردانی از برگزاری اختتامیه جشنواره رضوی در شهرستان پیشوا، بیان کرد: یکی از کنیه های بسیار ارزشمند امام رضا(ع) عالم آل محمد است و این خیلی مهم است که فرهنگ کتابخوانی نیز به نام امام رضا(ع) تمام شود؛ امروز هر چه داریم از کتاب و کتابخوانی است؛ هر چند فضاهای مجازی فرصتی برای کتابخوانی است اما این فرصت در حال تبدیل شدن به یک آسیب است.

وی در خصوص لزوم ترویج فرهنگ مطالعه از طریق امامان جمعه، افزود: قریب یک سال است که در نماز جمعه هر هفته یک کتاب در موضوعات مختلف به مردم معرفی می کنیم و همان کتاب با تخفیف ویژه در نمایشگاهی که در محوطه نمازجمعه برپا کرده ایم، فروخته می شود؛ به حمدالله مردم استقبال بسیار خوبی از این طرح فرهنگی داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین باقری گفت: در شهرستان پیشوا سابقه بسیار خوبی در بحث فرهنگی، مبارزاتی، سیاسی و علمی داریم اما در بحث کتاب و کتابخوانی نیاز به تلاش های بیشتری است.

علی نیکنام، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا و همه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گفت: ان شالله بتوانیم رهرو خوبی برای این بزرگوران باشیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران ضمن تشکر از مشارکت حداکثری مردم پیشوا در برگزاری جشنواره رضوی در این شهرستان، گفت: جشنواره رضوی با اهداف معنوی بسیاری برگزار می شود که از آن جمله می توان به نهادینه کردن سیره و روش زندگی امام هشتم(ع) و ائمه اطهار(ع) در زندگی نسل جدید اشاره کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران سخنان خود را با ارائه گزارشی از میزان مشارکت مردم پیشوا در جشنواره رضوی ادامه داد و گفت: در مجموع ۱۳۵۰ نفر شرکت کننده در این شهرستان داشتیم که ۷۷۳ نفر به صورت مکتوب و ۵۷۷ نفر به صورت الکترونیکی در جشنواره شرکت کردند؛ این جشنواره فرصت مغتنمی بود که از فضای مجازی برای کتابخوان کردن مردم استفاده کنیم؛ امید است در کنار همین فضاهای مجازی کتابخانه های ما پربارتر کارشان را انجام دهند؛ امیدواریم که در شهرستان پیشوا با همکاری مسئولان محلی بیش از پیش بتوانیم در بحث کتاب و کتابخوانی به مردم خدمت کنیم.

در خاتمه از برگزیدگان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان پیشوا تقدیر شد. اسامی برگزیدگان به شرح زیر است:

فاطمه راه چمنی؛ نعمت الله حسینی؛ علیرضا هداوند میرزایی؛ احمد شوری در بخش مکتوب در گروه سنی بزرگسال؛

مریم احمدی؛ علیرضا هداوند؛ راضیه شیرمحمدی در بخش مکتوب در گروه سنی نوجوان؛

الهه اسدی در بخش چهارگزینه ای خانوادگی.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
8 + 6 =