شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶

طی نشستی انجام می شود؛

بررسی راهکارهای مشارکت کتابخانه های روستایی فارس در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب

نشست هم افزایی کتابداران روستایی

نشست هم افزایی کتابداران کتابخانه های روستایی فارس با هدف توسعه فرهنگی و ترویج کتابخوانی و حضور فعال روستاهای دارای کتابخانه در جشنواره عشایر و روستاهای دوستدار کتاب کشور در شیراز برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، نشست هم افزایی کتابداران روستایی کتابخانه های عمومی فارس، روز یکشنبه ۲۱ مهرماه ساعت ۹ در سالن کتابدار شیراز با حضور ابراهیم حیدری، مدیرکل دفتر مطالعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر جشنواره عشایر و روستاهای دوستدار کتاب؛ صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ روح الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس و کتابداران ۵۲ کتابخانه عمومی روستایی فارس برگزار می شود.

در این دیدار روستاهای دوستدار کتاب فارس، تجربیات خود را به اشتراک خواهند گذاشت. همچنین محمد حسن زاده، رئیس انجمن علمی ارتقای کتابخانه های عمومی ایران، «شیوه های جلب مشارکت در کتابخانه های روستایی و تأثیر کتابخانه های عمومی در روستاها» را به صورت ویدئو کنفرانس ارائه خواهد داد.

گفتنی است، جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب به‌منظور گسترش عدالت فرهنگی در سراسر کشور و پشتیبانی از اقدامات انجام شده و طرح‌های ابتکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی و جلب توجه سازمان‌ها و نهادهای مرتبط به اهمیت کتاب در جامعه، در سطح روستاها و عشایر سراسر کشور برگزار می‌شود. ششمین دوره جشنواره عشایر و روستاهای دوستدار کتاب ایران در سال جاری با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور آغاز شده است که براساس فراخوان جشنواره، متقاضیان تا پایان آذرماه می توانند مدارک خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 13 =