دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵

به همت مسئول و کتابداران کتابخانه؛

کارگاه «فرزندپروری و سلامت خانواده» در کتابخانه علامه جعفری یزد برگزار شد

کارگاه «فرزندپروری و سلامت خانواده» در کتابخانه علامه جعفری یزد برگزار شد

کارگاه «فرزندپروری و سلامت خانواده» به همت کتابداران کتابخانه علامه جعفری و با مشارکت مؤسسه ایده‌های خلاق، در این کتابخانه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، کارگاه «فرزندپروری و سلامت خانواده» به همت کتابداران کتابخانه علامه جعفری و با مشارکت مؤسسه ایده‌های خلاق، با حضوران مادران عضو در این کتابخانه برگزار شد.

سمیه جعفریان‌مقدم، مدرس کارگاه در این نشست گفت: ما با تربیت کودکان در واقع در حال آموزش و شکل‌دهی قالب‌های رفتاری و اصول فکری کودکان هستیم، بنابراین لازم است والدین با کنترل احساسات خود، شرایط را مدیریت کرده و کودک را به نحوی تربیت کنند که در رویارویی با مشکلات آینده خود بهتر عمل کند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که کودکان به خصوص در سنین پایین‌تر از والدین خود تاثیر می پذیرند، والدین باید با افزایش اطلاعات‌ خود در مورد نحوه تربیت فرزندان و رویارویی با مشکلات مختلف دوران کودکی، الگوی بهتری برای فرزندان باشند. مشاوره فرزندپروری مسائل متعددی از شیوه تربیت و رفتار با فرزند تا افسردگی پس از زایمان و خشونت خانگی را در بر می‌گیرد و  ورود به جلسات مشاوره تربیت فرزند می‌تواند برای فرزندان و والدین بسیار مفید باشد.

جعفریان مقدم گفت: در واقع مراجعه والدین به روانشناس کودک اولین گام در تربیت فرزندی سالم است. مشاور تلاش می‌کند علاوه بر آموزش اصول تربیتی به مادران، راهکارهایی را برای بهبود روابط خانواده آموزش دهد.

وی در پایان این کارگاه اظهار داشت: نحوه تعامل شما با فرزند و شیوه تربیت وی، بر زندگی آینده‌اش تأثیر می‌گذارد. در مشاوره فرزندپروری اطمینان حاصل می‌شود که سبک تربیتی شما ضامن رشد سالم فرزند است.

لیلا متوسل‌المهدی، مسئول کتابخانه علامه جعفری نیز هدف از برگزاری اینگونه کارگاه‌ها را ایجاد روابط سالم با والدین، اصلاح رفتارها، تقویت مهارت‌های تفکر انتقادی و بهبود مهارت‌های سازگاری با شرایط دانست. وی اظهار امیدواری کرد با برگزاری مستمر این کارگاه‌ها بتوان سبک‌های فرزندپروری سهل‌گیرانه و تکنیک‌های بهتر در ارتباط با تربیت فرزند را به والدین آموزش داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 4 =