یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴

با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان؛

آیین تجلیل از کتابخوانان شهرستان بندرلنگه برگزار شد

image-20191201073632-12.jpeg

آیین تجلیل از کتابخوانان شهرستان بندرلنگه و رونمایی از آثار نویسندگان بومی شهرستان با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، آیین تجلیل از کتابخوانان شهرستان بندرلنگه و رونمایی از آثار نویسندگان بومی شهرستان با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد ذاکری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان؛ علی نیکویی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بندرلنگه؛ ایوب زارعی، شهردار بندرکنگ؛ سعید شادمانی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بندرلنگه؛ وحید امیری، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرلنگه؛ سید محمود صحرائیان، رئیس اداره تعاون روستایی بندرلنگه؛ محمود صباحی زاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان؛ عصمت آدم زاده، رئیس دانشگاه پیام نور بندرلنگه؛ محمود صباحی زاده، نویسنده کتاب «از خود بیگانگی شغلی، دلایل و راهکارها»؛ وحید قاسمی نژاد، نویسنده کتاب «وحید و سعید»؛ فاطمه محامدی مترجم کتاب «راهنمای ایجاد تاب آوری هیجانی»، کتابخوانان و اهالی رسانه در سالن اجتماعات غدیر شهرداری بندرلنگه برگزار شد.

بداخلاقی‌های اجتماعی نتیجه دوری جامعه از کتاب است

فرماندار و عضو انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بندرلنگه با حضور در این آیین بیان کرد: توسعه‏ فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، عزمی همگانی می‌طلبد که در شرایط فعلی مسئولان و متولیان امر باید با فراهم آوردن تسهیلات لازم در این راستا و با تقویت ناشران، نویسندگان و تبلیغات بهینه، سرانه مطالعه در کشور را بالا ببرند.

نکویی نقش کتاب را در کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی بسیار موثر دانست و خاطرنشان کرد: افزایش بسیاری از بداخلاقی های اجتماعی و پرونده‌های بزهکاری نتیجه دوری جامعه از کتاب و مطالعه است و می‌توان با ترویج بیشتر فرهنگ کتابخوانی در جامعه برای رفع و کاهش آن ها اقدام کرد.
این مقام مسئول با بیان اینکه امروز بیش از گذشته به ترویج و تبیین فرهنگ کتابخوانی در جامعه نیاز داریم، افزود: باید برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان فرزندان و دانش آموزان از کودکی اقدام کرد تا شاهد نهادینه شدن آن به عنوان یک ضرورت روزانه و غذای روح در سنین بالاتر باشیم.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بندرلنگه تصریح کرد: اگر تعداد کتابخوانان یک جامعه کاهش یابد و کتاب از آنان دور شود، فرهنگ آن کشور به انحطاط می‌رود و نابود خواهد شد.

کتاب بهترین دوست است که می‌تواند هم‌نشین اوقات فراغت انسان باشد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، کتاب را بهترین دوست انسان دانست و افزود: کتاب دوستی است که همیشه و همه جا می تواند به انسان کمک کند و همنشین روزهای تنهایی و یا ایام فراغت باشد.

وی ادامه داد: کتاب خواندن علاوه بر این که می تواند اوقات فراغت را پر کند، تاثیر زیادی در خلاقیت و نوآوری و رشد توانایی فردی خواهد داشت و تجربه نشان داده است کودکانی که از سنین پایین به مطالعه کتاب علاقه مند می شوند از توانایی بیشتری در حل مشکلات برخوردارند.

حجت الاسلام و المسلمین ذاکری افزود: توسعه و سرمایه گذاری فرهنگی باید در اولویت قرار گیرد و مسئولان باید نگاه ویژه‌ای به فعالیت های فرهنگی داشته باشند؛ چراکه فعالیت های فرهنگی دوام، ماندگاری و تأثیرگذاری بالایی دارند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان، ترویج کتابخوانی را از مهم ترین فعالیت های فرهنگی دانست که آثار مثبت آن می‌تواند تا نسل های آینده نیز ماندگار باشد و تأثیر مهمی بر زندگی مردم بگذارد.

در ادامه از کتاب های «از خودبیگانگی شغلی، دلایل و راهکارها با تأکید بر آموزش ضمن خدمت» اثر زهره پاکدل و محمود صباحی زاده؛ «راهنمای ایجاد تاب آوری هیجانی» ترجمه سمانه زارع زردینی و همکاران و «وحید و سعید» اثر وحید قاسمی نژاد رونمایی شد.

گفتنی است، در پایان از کتابداران، کتابخوانان و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بندرلنگه که در ترویج کتابخوانی در شهرستان، سهم بسزایی داشتند، تقدیر شد. حسن زاده، پیشکسوت کتابخوانی شهرستان و عضو 90 ساله کتابخانه عمومی راسخ گزیر به شعر خوانی و مریم زارعی ملقب به خاله مریم، عضو کتابخانه عمومی راسخ به قصه گویی برای حاضران پرداخت.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 2 =