شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴

در مراسمی با حضور مسئولان استانی صورت گرفت؛

تجلیل از ۲۹ کتابدار و فعال عرصه کتابخوانی در استان یزد

آیین تجلیل از کتابداران و فعالان عرصه کتابخوانی در استان یزد

آیین تجلیل از کتابداران و فعالان عرصه کتابخوانی استان یزد با تقدیر از ۲۹ برگزیده در کتابخانه عمومی دکتر جوادی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، آیین تجلیل از کتابداران و فعالان عرصه کتابخوانی استان یزد با حضور احمد ترحمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار‎؛ سیدمحمد رستگاری، فرماندار یزد؛ رضا زارع‌زاده، فرماندار مهریز؛ محسن حرازی‌زاده، مدیرکل هلال احمر یزد؛ سیدحسین پیغمبری، مدیرکل کانون پرورش فکری استان؛ عباس ملازینلی، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد؛ رضا ذوالفعلی‌نژاد، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی تربیتی یزد و جمعی از مسئولان فرهنگی استان در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی دکتر جوادی برگزار شد.

کاهش بودجه کتابخانه‌های عمومی زیبنده دولت و مجلس نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد روز پنج‌شنبه ۱۴ آذر در آیین تجلیل از کتابداران و فعالان عرضه کتابخوانی استان یزد تصریح کرد: زیبنده نیست مجلس و دولت نگاهی کم‌ ارج و حداقلی به بودجه کتابخانه‌های عمومی داشته باشند.

احمد ترحمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این مراسم با انتقاد از سرانه پایین مطالعه در کشور گفت: یکی از شاخص‌های ارزیابی و رشد اجتماعی هر ملتی، سرانه مطالعه و تیراژ چاپ کتاب است.

وی افزود: در کشوری که مهد تمدن و فرهنگ است و صاحبان اندیشه و بزرگان علمی و فرهنگی بی‌شماری در دامان این سرزمین پرورش یافته‌اند، شایسته نیست وضعیت مطالعه این‌چنین باشد و همه دست‌اندرکاران عرصه کتاب و کتابخوانی باید تلاش کنند این وضعیت بهبود یابد.

ترحمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احتمال کاهش بودجه کتابخانه‌های عمومی در سال آینده گفت: زیبنده نیست دولت و مجلس نگاهی کم‌ ارج و حداقلی به بودجه کتابخانه‌های عمومی داشته باشند، چراکه کم‌ توجهی به عرصه فرهنگ می‌تواند در آینده سبب‌ساز معضلات فرهنگی و اجتماعی عدیده‌ای در کشور شود.

وی ابراز امیدواری کرد، احتمال کاهش اعتبارات نهاد کتابخانه‌های عمومی در بودجه سال آینده کشور به حقیقت نپیوندد و تأمین بودجه پایدار و مستمر کتابخانه‌ها در دستور دولت و مجلس قرار داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با تکریم جایگاه کتابداران گفت: برای بنده افتخار است که در شروع خدمت خود به مدت ۵ سال کتابدار بوده‌ام و با محیط دلنشین کتابخانه و رایحه خوش کتاب، انس داشته‌ام.

وی از کتابداران استان یزد خواست قدر دوران خدمت ارزشمند خود در کتابخانه‌ها و همنشینی با کتاب را بدانند و لذت مطالعه را از دست ندهند.

ترحمی همچنین تصریح کرد: کتابداران عزیز باید تلاش کنند محیط کتابخانه برای مراجعان جذاب شود و با خلاقیت و ابتکار خود، همه اقشار جامعه را به کتاب و مطالعه علاقه‌مند کنند.

کتابخانه محیطی امن و دوست‌داشتنی است

رقیه دوست فاطمی‌ها‏ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با تبریک میلاد باسعادت امام حسن عسکری(ع) و گرامیداشت روز «کتاب‏، کتابخوانی و کتابدار» گفت: خوشحالیم که برای پنجمین سال، افتخار میزبانی از کتابداران عزیز سراسر استان داریم و به همین مناسبت، از کتابداران، کتابخوانان و فعالان برتر عرصه کتابخوانی در استان یزد تقدیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه کتابخانه محیطی است که بسیاری آرزو دارند در آن به خدمت بپردازند، تصریح کرد: کتابخانه، جایی امن، آرام و دوست‌داشتنی است و بنده هم افتخارم این است که کتابدارم و مدت‌ها در خدمت کتاب و کتابخوانان بوده‌ام.

دوست فاطمی‌ها با اشاره به احتمال تغییرات در بودجه پایدار نهاد کتابخانه‌های عمومی و کاهش احتمالی این بودجه، بیان داشت: ما کتابداران و کارکنان نهاد کتابخانه‌ها از مجلس و دولت خواستار توجه ویژه به بودجه نهاد هستیم، چراکه کاهش بودجه این نهاد فرهنگی می‌تواند خدمات مطلوب کتابخانه‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی افزود: ایجاد اختلال در خدمات مطلوب کتابخانه‌ای، وقوع آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد که مجبور خواهیم شد سال‌های بعد هزینه‌های گزافی برای رفع تبعات این آسیب‌ها صرف کنیم.

در پایان این مراسم برترین های سال ۹۸ در حوزه کتابخانه های عمومی و ترویج کتابخوانی یزد به شرح زیر تجلیل شدند:

 کتابخانه‌های برتر و شایسته تقدیر استان:

کتابخانه‌های عمومی حضرت زهرا(س)، روضه‌الشهدای مهریز و محمد مفیدی بافق

مسئولان برتر کتابخانه:

محمدعلی سالم، مسئول کتابخانه شهدای شاهدیه و محسن رفیعیان، مسئول کتابخانه مستقل گردشگر

کتابداران برتر یزد در سال ۹۸:

عزت اعتدال، کتابدار کتابخانه شهدای شاهدیه؛ فرحنازالسادات میرنژاد، کتابدار کتابخانه حضرت زهرا(س) حمیدیا و زکیه قدیریان، کتابدار کتابخانه کوثر ابرکوه

در بخش تقدیر از همکاران بازنشسته و پیشکسوت نیز از سال‌ها تلاش صادقانه و مجدانه سیدهانی پاکنژاد، کتابدار بازنشسته شهرستان یزد تقدیر شد.

در این مراسم همچنین مصیب مزیدی به عنوان نیروی خدماتی برتر استان معرفی شد.

در بخش دیگری از آیین تجلیل از کتابداران و فعالان حوزه کتابخوانی استان یزد، انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های یزد، مهریز و ابرکوه و تفت به عنوان انجمن‌های برتر استان معرفی شدند و از سیدمحمد رستگاری، رضا زارع‌زاده، محمد کاظمی‌نسب و علیرضا نوکار فرمانداران و رؤسای انجمن‌ کتابخانه‌های عمومی این شهرستان‌ها تقدیر به عمل آمد.

محمد زاده‌رحمانی، فرماندار شهرستان بافق نیز به عنوان فرماندار برتر در حوزه مشارکت‌ها معرفی و تقدیر شد.

در بخش تجلیل از کتابخوانان برتر استان نیز از ۱۰ عضو برتر کتابخوان کتابخانه‌های عمومی استان تقدیر شد.

در بخش اعضای کودک، لیانا لعل‌ثانی، مرصاد حدادزاده، مائده ستار و فاطمه نیک، اعضای کتابخانه‌های دکتر جوادی یزد، فاطمیه بهاباد، ذبیح‌الله شفیعی ابرکوه و ولی‌عصر(عج) هرات شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش نوجوان نیز از نسیم ابراهیمی، عضو کتابخانه امام علی(ع) و مهدی جعفری، عضو کتابخانه دکتر جوادی یزد تجلیل شد.

اعظم مرادی مهرآبادی، عضو کتابخانه شهریار مهردشت؛ محمدرضا پورجنانی، عصو کتابخانه شرف‌الدین علی یزد؛ ملکه خان‌ملکوه، عضو کتابخانه آیت‌الله فاضل اردکان و رستم عزتی، عضو کتابخانه آیت‌الله طباطبایی شهرستان یزد نیز به عنوان اعضای برتر بزرگسال کتابخانه‌ها، معرفی و تجلیل شدند.

در بخش پایانی تجلیل از فعالان عرصه کتابخوانی استان نیز از نفرات برتر مسابقه خاطره‌نویسی کتابداران و اعضای کتابخانه‌ها و همچنین داوران برگزیده استانی جشنواره هدهد تقدیر به عمل آمد.

ندا السادات دهقانی، کتابدار شهرستان میبد در این مراسم به عنوان برگزیده استانی جشنواره خاطره‌نویسی و فاطمه‌السادات نوروززاده، الهام نیای عباسی و فاطمه برزگرزاده به عنوان داوران برگزیده بخش‌کودک، نوجوان و کتابدار جشنواره هدهد معرفی شدند و از آنان تجلیل شد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 5 =