دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹

به مناسبت هفته کتاب؛

فعالیت های فرهنگی متنوعی در کتابخانه های عمومی سرایان برگزار شد

نشست کتابخانه ای- امام خمینی.jpg

به مناسبت هفته کتاب کتابخانه های عمومی شهرستان سرایان میزبان برنامه های متنوع فرهنگی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی، کتابخانه های عمومی شهید علی انصاری، قلم چی، انسیه کامیاب و امام خمینی(ره) برنامه هایی از جمله نشست کتاب خوان، جمع خوانی کتاب، قصه گویی و نمایشگاه کتاب برگزار کردند.

ششمین نشست کتاب خوان مدرسه‌ای شهرستان سرایان در مدرسه ابتدایی شهید اسماعیلی به همت کتابخانه شهید علی انصاری شهر آیسک

در این نشست پنج کتاب به اشتراک گذاشته شد که عبارتند از: «افسانه های لکی» نوشته کیومرث امیری کله جویی/ ارائه توسط: معصومه آویژه رمضانی، «قصه ما مثل شد» نوشته محمد میرکیانی/ ارائه توسط: مهران خزاعی، «مثلها و قصه هایشان» نوشته مصطفی رحماندوست/ ارائه توسط: علی اصغر رنج بر، «قصه های خوب برای بچه های خوب» نوشته مهدی آذریزدی/ ارائه توسط: مصطفی اسدی و «یک روز صبح مامان سام خواست بره خرید» نوشته طاهره اروجی/ ارائه توسط: محمدامین علمدار.

قصه گویی از کتاب «قصه های شیرین کلیله و دمنه» در کتابخانه شهید علی انصاری شهر آیسک

با مشارکت دانش آموزان مدرسه شهید اسماعیلی شهر آیسک، نشست قصه گویی از کتاب «قصه های شیرین کلیله و دمنه» برگزار شد. این کتاب توسط داود لطف اله گردآوری شده است.

گفتنی است دانش آموزان پایه پنجم مدرسه شهید اسماعیلی شهر آیسک هر هفته یک جلسه از کلاس درسی خود را در کتابخانه تشکیل می دهند و در پایان کلاس، در نشست قصه گویی کتابخانه شرکت می کنند.

جمع خوانی کتاب «حجاب عزت است یا اسارت؟» در کتابخانه شهید علی انصاری شهر آیسک

به منظور گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در بین نوجوانان، نشست جمع خوانی کتاب «حجاب عزت است یا اسارت» ویژه دختران نوجوان در کتابخانه شهید علی انصاری برگزار شد. این کتاب توسط محمدصادق ذبیحی گردآوری و تدوین شده و نگاهی به آثار مثبت حجاب و مجازات ترویج بی حجابی از دیدگاه قرآن و سنت دارد.

همچنین به منظور گسترش حجاب، عفاف و نماز، بخشی از منابع کتابخانه شهید علی انصاری مرتبط با این موضوعات در قالب نمایشگاه در معرض دید مراجعان قرار گرفت.

چهاردهمین نشست کتاب خوان کتابخانه‌ای شهرستان سرایان در کتابخانه امام خمینی (ره)شهر سرایان

در این نشست، پنج کتاب معرفی شد که عبارتند از: «بهشت برای همسایه» نوشته مجید ملامحمدی/ ارائه توسط: زینب فولادی، «آفتاب خانه ما» نوشته مجید ملامحمدی/ ارائه توسط: مریم رضازاده، «قصه های خوب برای بچه های خوب» نوشته مهدی آذریزدی/ ارائه توسط: مطهره جاهدی، «داستان سیل آن سال» نوشته محمدرضا سرشار/ ارائه توسط: فاطمه صیفی و «پله پله تا خدا» نوشته محمود پوروهاب/ ارائه توسط: ظریفه رمضانی.

هفتمین نشست کتاب خوان مدرسه‌ای شهرستان سرایان در مدرسه شهید قربان زاده به همت کتابخانه امام خمینی (ره) شهر سرایان

در این نشست، چهار کتاب معرفی شد که عبارتند از: «سار کوچولو نمی تواند پرواز کند» نوشته جنیفر برن/ ارائه توسط: نرگس هادی نیا، «یگانه جوانمرد» نوشته مهدی وحیدی صدر/ ارائه توسط: ریحانه هادی نیا، «زاغ و لک لک» نوشته پرویز امینی/ ارائه توسط: ظریفه رمضانی و «درخت سلامتی» نوشته پرویز امینی/ ارائه توسط: فاطمه صیفی.

نمایشگاه کتاب با موضوع حضرت محمد (ص) در کتابخانه امام خمینی (ره) شهر سرایان

کتابخانه امام خمینی (ره) شهرستان سرایان همزمان با هفته وحدت بخشی از مجموعه خود با موضوعات حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) را در قالب نمایشگاه در معرض دید مراجعان قرار داد.

نشست قصه گویی برای کودکان به همت کتابخانه امام خمینی (ره) شهر سرایان

همزمان با هفته کتاب، کتابداران کتابخانه امام خمینی (ره) شهرستان سرایان با حضور در مهد کودک فاطمه الزهرا (س) این شهرستان، برای کودکان قصه گویی کردند.

پانزدهمین نشست کتاب خوان کتابخانه‌ای شهرستان سرایان در کتابخانه قلم چی شهر سه قلعه

در این نشست، پنج کتاب به اشتراک گذاشته شد که عبارتند از: «مسأله حجاب» نوشته مرتضی مطهری/ ارائه توسط: نفیسه اهرون، «صدفی برای مروارید» نوشته حامد حسینیان/ ارائه توسط: ام البنین اهرون، «حجاب و حقوق زن در ترازوی اندیشه و ایمان» نوشته مهدی طیب/ ارائه توسط: مریم آویزش، «حجاب، بی حجابی» نوشته محمدرضا زائری/ ارائه توسط: ریحانه اهرون و «در حریم حجاب» نوشته محمد مقدسی/ ارائه توسط: زهره سادات باقری.

نشست قصه گویی از کتاب «من یک نخودفرنگی متفاوتم» به همت کتابخانه قلم چی شهر سه قلعه

همزمان با هفته کتاب، نشست قصه گویی از کتاب «من یک نخودفرنگی متفاوتم» در بخش کودک کتابخانه قلم چی شهر سه قلعه برگزار شد. این کتاب نوشته اریک باتو و ترجمه رکسانا سپهر است که توسط انتشارات مبتکران منتشر شده است.

هشتمین نشست کتاب خوان مدرسه‌ای شهرستان سرایان توسط کتابخانه امام خمینی (ره)

در این نشست، پنج کتاب به اشتراک گذاشته شد که عبارتند از: «مناجات شبانه» نوشته حمید موسوی گرمارودی/ ارائه توسط: نرگس هادی نیا، «خوش قولی» نوشته مریم اسلامی/ ارائه توسط: ریحانه هادی نیا، «شاهزاده خانم» نوشته فریده خلعت‌بری/ ارائه توسط: مطهره فتح پور، «اگر دانه ای بکاری» نوشته کدیر نلسون/ ارائه توسط: ظریفه رمضانی و «مرغابی های مهمان» نوشته مجید ملامحمدی/ ارائه توسط: فاطمه صیفی.

مسابقه نقاشی ویژه دختران به همت کتابخانه امام خمینی (ره) شهر سرایان

همزمان با هفته کتاب، کتابخانه امام خمینی (ره) شهرستان سرایان مسابقه نقاشی ویژه دختران و با موضوع کتاب وکتابخانه برگزار کرد. در این مسابقه دانش آموزان مدرسه شهید قربانزاده با حضور در کتابخانه به نقاشی درباره موضوع تعیین شده پرداختند و در پایان به آثار برتر جوایز نفیس فرهنگی اهدا شد.

جلسه مطالعاتی ویژه پسران توسط کتابخانه امام خمینی (ره) شهر سرایان

همزمان با هفته کتاب، دانش آموزان مدرسه پسرانه دکتر علی شریعتی شهرستان سرایان ضمن حضور در کتابخانه جلسه مطالعاتی تشکیل دادند. در این نشست هریک از دانش آموزان به مطالعه یک کتاب پرداخته و سپس خلاصه آن را برای دیگر دانش آموزان بیان کردند. این نشست تمرینی برای خلاصه نویسی و افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان بود که در حاشیه آن بازدید از کتابخانه انجام شد.

بازدید دانش آموزان مدارس شهر سرایان از کتابخانه امام خمینی(ره)

طی هفته کتاب گروه های مختلف دانش آموزی از مدارس شهید قربانزاده، دکتر علی شریعتی، حضرت زینب (س) و مدرسه علامه طباطبائی و همچنین دانش آموزان روستای زنگو در نوبت های جداگانه از کتابخانه امام خمینی (ره) شهرستان سرایان بازدید کردند. در این بازدیدها رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سرایان به معرفی کتابخانه های شهرستان و تشریح خدمات این مراکز در طول سال پرداخت. در پایان تعدادی سوال از صحبت های مطرح شده، ارائه و به پاسخگویان جوایز نفیس فرهنگی اهدا شد.

کارگاه اوریگامی برای کودکان توسط کتابخانه قلم چی شهر سه قلعه

کارگاه اوریگامی برای کودکان با مشارکت حلقه صالحین شهدای وطن خواه در کتابخانه قلم چی برگزار شد. در این کارگاه، کودکان با کمک کتابدار به ساخت کاردستی های کاغذی پرداختند.

جمع خوانی کتاب «یک توپ برای همه» در کتابخانه قلم چی شهر سه قلعه

همزمان با هفته کتاب، کتابخانه قلم چی شهر سه قلعه با همکاری حلقه صالحین شهدای وطن خواه، نشست جمع خوانی کتاب «یک توپ برای همه» را برگزار کرد. این کتاب نوشته بریگیته ونینگر است که توسط انتشارات مبتکران منتشر شده است. در این نشست کودکان ضمن جمع خوانی کتاب به ساخت کاردستی مرتبط با داستان پرداختند.

نهمین نشست کتاب خوان مدرسه‌ای شهرستان سرایان توسط کتابخانه شهید علی انصاری شهر آیسک

در این نشست، پنج کتاب معرفی و جمع خوانی شد که عبارتند از: «اردک شلوغ» نوشته فرشته رامشینی/ ارائه توسط: رامین جاویدی، «مامانم بلد نیست» نوشته وود داگلاس/ ارائه توسط: مصطفی عجمی، «هانی همیشه بیدار» نوشته تونی گراس/ ارائه توسط: محسن باستانی، «شگفت انگیزان» نوشته رها ابراهیم نژاد/ ارائه توسط: امیرمحمد رمضانی و «ماهی و مروارید» نوشته حسین فتاحی/ ارائه توسط: معصومه آویژه رمضانی.

قصه گویی از کتاب « نماز شکوفه ها» همراه با رنگ آمیزی ویژه کودکان در کتابخانه شهید علی انصاری شهر آیسک

کتابخانه شهید علی انصاری شهر آیسک، نشست قصه گویی از کتاب «نماز شکوفه ها» نوشته مهدی فاضلی مهرآبادی را ویژه کودکان برگزار کرد. در این نشست پس از قصه گویی، کودکان به رنگ آمیزی طرح هایی با موضوعات نماز و حجاب و عفاف پرداختند. طرح های رنگ آمیزی شده کودکان، در پایان در قالب نمایشگاه در معرض دید مراجعان قرار گرفت.

نمایشگاه کتاب با موضوع پدافند غیرعامل در کتابخانه شهید علی انصاری شهر آیسک

کتابداران کتابخانه شهید علی انصاری شهر آیسک بخشی از منابع مجموعه خود با موضوع پدافند غیرعامل در حوزه تهدیدات فرهنگی را به صورت نمایشگاه به مدت یک هفته به نمایش گذاشتند.

قصه گویی برای بازدیدکنندگان نوآموز در کتابخانه شهید علی انصاری شهر آیسک

همزمان با هفته کتاب، کودکان مهد آینده سازان از کتابخانه شهید علی انصاری بازدید و در نشست قصه گویی شرکت کردند. در این نشست قصه های «خر باسواد» و «آسیاب بچرخ» برای کودکان گفته شد. همچنین کودکان به صورت دسته جمعی به سرودخوانی با موضوع کتاب پرداختند.

بازدید دانش آموزان مدارس شهر آیسک از کتابخانه عمومی شهید علی انصاری

همزمان با هفته کتاب دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی (دبستان‌های جلال آل احمد، ۱۵ شعبان و شهید اسماعیلی و دبیرستان‌های دخترانه الزهراء (س) و شادروان خدیوی شهر آیسک) از کتابخانه شهید علی انصاری بازدید کرده و با بخش‌های مختلف کتابخانه و خدمات آن آشنا شدند. در حاشیه بازدیدهای دانش آموزی مسابقه جمله نویسی با موضوع کتاب و کتابخانه برگزار شد. در این مسابقه دانش آموزان پس از بازدید از کتابخانه و آشنایی با خدمات آن، هر کدام یک یا دو جمله در موضوع کتاب و کتابخانه نوشتند و در پایان به نفرات برتر جوایز فرهنگی اهدا شد. همچنین در جریان این بازدیدها نشست دورهمی کتاب همراه با خلاصه نویسی نیز برگزار شد. در این دورهمی هر یک از دانش آموزان به مدت یک ساعت به مطالعه داستان هایی از بخش کودک پرداخته و تعدادی از آنان خلاصه کتاب خوانده شده خود را برای دیگر دانش آموزان ارائه دادند.

اهدای کتاب توسط دانش آموزان به کتابخانه قلم چی شهر سه قلعه

همزمان با هفته کتاب، دانش آموزان مدرسه سمیه شهر سه قلعه ضمن حضور در کتابخانه قلم چی این شهر و تبریک هفته کتاب، کتب اهدایی خود را به کتابخانه تقدیم کردند. همچنین دانش آموزان از بخش های مختلف کتابخانه بازدید کرده و با خدمات کتابخانه، شرایط عضویت و فعالیت های فرهنگی آن بیشتر آشنا شدند.

تور کتابخانه گردی کتابخانه قلم چی شهر سه قلعه برای دانش آموزان

با آغاز هفته کتاب، تور کتابخانه گردی ویژه مدارس توسط کتابخانه قلم چی شهر سه قلعه برگزار شد. در این برنامه دانش آموزان مدارس در نوبت های مختلف در کتابخانه حضور یافته و با برنامه های ویژه کتابخانه برای کودکان، شرایط عضویت و نحوه استفاده از کتابخانه بیشتر آشنا شدند. همچنین در این تور یک ساعته، هر یک از دانش آموزان به مطالعه کتاب مورد علاقه خود پرداختند.

دهمین نشست کتاب خوان مدرسه‌ای شهرستان سرایان در مدرسه هاجر به همت کتابخانه انسیه کامیاب روستای دوست آباد

در این نشست، شش کتاب به اشتراک گذاشته شد که عبارتند از: «خانه ی جدید» نوشته نویل استلی/ ارائه توسط: تارا طاهری، «ببری که می خواست گربه باشد» نوشته جمشید سپاهی/ ارائه توسط: مهدیه طاهری، «ماجرای تنهایی من» نوشته هانس ویلهلم/ ارائه توسط: زهرا طاهری، «من کلاه کاسکت مجید هستم» نوشته محمدحسین صلواتیان/ ارائه توسط: زهرا دوست آبادی، «قصه ی دوستی» نوشته قدمعلی سرامی/ ارائه توسط: ام البنین آتش زر و «ازدواج با خورشید» نوشته احمد اکبرپور/ ارائه توسط: حیدر مالکی.

شانزدهمین نشست کتاب خوان کتابخانه‌ای شهرستان سرایان در کتابخانه انسیه کامیاب روستای دوست آباد

در این نشست، شش کتاب معرفی و جمع خوانی شد که عبارتند از: «فرانکلین و دوستانش به موزه می روند» نوشته پالت بورژوا/ ارائه توسط: محسن طاهری، «بابا و دایناسور» نوشته جنیفر چولدنکو/ ارائه توسط: علی دوست آبادی، «مرگ بالای درخت سیب» نوشته کاترین شارر/ ارائه توسط: ابوالفضل نوروزی، «فرانکلین به بیمارستان می رود» نوشته پالت بورژوا/ ارائه توسط: ابوالفضل دوستان، «مسواک میثم» نوشته غلامرضا حیدری ابهری/ ارائه توسط: مهدی طاهری و «آقا خاش خاشی» نوشته افسانه موسوی گرمارودی/ ارائه توسط: حیدر مالکی.

قصه گویی از کتاب «کتاب‌های نخوانده» برای کودکان در کتابخانه انسیه کامیاب روستای دوست آباد

به همت کتابخانه انسیه کامیاب روستای دوست آباد، نشست قصه گویی از کتاب «کتاب‌های نخوانده»  نوشته زهرا عبدی ویژه کودکان برگزار شد. در این نشست کودکان مهدکودک روستا ضمن حضور در کتابخانه در نشست قصه گویی شرکت کردند و لحظات شیرینی را با کتاب تجربه کردند.

گفتنی است بازدید دانش آموزان، مسابقه نقاشی، برگزاری نمایشگاه از جمله دیگر فعالیت های کتابخانه انسیه کامیاب روستای دوست آباد در هفته کتاب بوده است.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 9 =