سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳

با حضور کاربران کتابخانه های عمومی شهرستان بهارستان؛

کارگاه آموزشی «نحوه مواجهه با رنج‌های زندگی» برگزار شد

با حضور کاربران کتابخانه های عمومی شهرستان بهارستان

کارگاه آموزشی «نحوه مواجه با رنج های زندگی» ویژه اعضای کتابخانه های عمومی شهرستان در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی خاتم الانبیا این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی تهران، با هدف ارائه آموزش های ویژه به کاربران کتابخانه های عمومی شهرستان بهارستان، کارگاه آموزشی با عنوان «نحوه مواجهه با رنج‌های زندگی» با حضور بیش از ۱۲۰ نفر از خانواده‌ها و اعضای کتابخانه‌ها در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی خاتم الانبیا برگزار شد.

مهدی ملک محمد، مشاور و کارشناس روانشناسی در ابتدای این کارگاه به تشریح فرق بین داشتن امید و خوش بودن پرداخت و گفت: امید نیازمند کار، تلاش و اراده در راستای رسیدن به هدف بوده، ولی خوش بودن به معنی بی خیال بودن در مواجهه با وقایع است.

وی با بیان اینکه نحوه برخورد ما با شرایط زندگی تعیین کننده اثرگذاری مثبت یا منفی آن شرایط بر ما است، عنوان کرد: باید رنج‌هایی که بر ما وارد می‌شود را بشناسیم و آن‌ها را به دو گروه قابل تغییر و غیرقابل تغییر تقسیم و برای مواجهه با آن ها برنامه ریزی کرده و آمادگی داشته باشیم.

ملک محمد با اشاره به اینکه رسیدن به اهدافی که امید رسیدن به آن را داریم بستگی به واقع بینی، تدارک مقدمات و تلاش برای کسب آن هدف دارد، گفت: تمایل داشتن به حل مشکلات، متمرکز بودن در مسیر حل مشکل، اعتماد به‌ نفس داشتن، زمان بندی دقیق و تعهد به انجام موارد پیش‌بینی شده در این راه ضروری است.

وی با بیان اینکه خیلی از مشکلات زندگی به رفتار و افکار ما ارتباط دارد، عنوان کرد: باید شیوه صحیح برخورد با مشکلات را دانست و در راستای برطرف کردن آن ها قدم برداشت و عمل کرد.

 این کارشناس با اشاره به اینکه گاهی تعریف درست از مشکلات و نگاه اصولی به آن کمک می‌کند که مشکل را در اندازه واقعی خود ببینیم، تصریح کرد: به دلیل محدود بودن حوزه دید از دنیای واقعی اطراف، اغلب زندگی خود را سخت تر از انسان های دیگر می‌بینیم که این موضوع در موارد زیادی صحیح نیست.

 در این کارگاه تجربیات و نظرات حاضرین به اشتراک گذاشته شد و در پایان ضمن پاسخگویی به سوالات مطرح شده، امکان استفاده از خدمات مشاوره فردی نیز برای شرکت کنندگان فراهم شد.

گفتنی است، فعالیت های اجتماعی در شهرستان بهارستان پس از برگزاری نشست فوق العاده شورای معاونین نهاد کتابخانه های عمومی کشور در تاریخ ۲۰ تیرماه ۹۶ و برنامه ریزی جهت اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی با محور کتابخانه عمومی، تاکنون تعداد ۱۴ جلسه مشاوره فردی و ۲ دوره کارگاه آموزشی مهارت های زندگی برای کودکان و نوجوانان با عنوان زندگی-بازی؛ ۳ دوره کارگاه آموزشی نقاشی-طراحی با عنوان شوق نقاشی و جلسات آموزشی شعر و داستان نویسی ویژه اعضای کتابخانه های عمومی شهرستان بهارستان برگزار شده است.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 9 =