دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸

به منظور پیشگیری از همه گیر شدن ویروس کرونا؛

روند ضدعفونی کتابخانه های عمومی سراسر کشور آغاز شد

ضدعفدنی کتابخانه های عمومی استان اردبیل به منظور پیشگیری از ویروس کرونا

با توجه به ضرورت پیشگیری از همه گیر شدن ویروس کرونا ضدعفونی کردن کتابخانه های عمومی سراسر کشور آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، با توجه به شیوع ویروس کرونا در برخی استان‌های کشور و هشدارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای جلوگیری از انتشار عوامل بیماری زا، روند ضدعفونی کتابخانه های عمومی سراسر کشور آغاز شد.

بر این اساس و با توجه به دستورالعمل های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با نظارت نمایندگانی از نهاد، روند ضدعفونی کردن کتابخانه های عمومی کشور آغاز شده است تا پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع 

ذیصلاح، کتابخانه های عمومی آماده خدمت رسانی به مردم شوند. 

گفتنی است کتابخانه های عمومی سراسر کشور، به عنوان پایگاه های اجتماعی و فرهنگی از آغاز شیوع بیماری کرونا در چین، روند اطلاع رسانی و آموزش به اعضا و مراجعان کتابخانه ها را برای پیشگیری از شیوع این بیماری آغاز کرده است. برگزاری کلاس های آموزشی و توجیهی، توزیع و نصب بروشورهای اطلاع رسانی در کتابخانه ها، حضور در مدارس و اماکن عمومی برای ارائه آموزش های لازم در این زمینه، از جمله اقدامات انجام شده طی ماه  های اخیر در کتابخانه های عمومی سراسر کشور بوده است.

لازم به ذکر است با همه گیر شدن ویروس کرونا در کشور، کتابخانه‌های عمومی استان هایی که مدارس و مراکز فرهنگی دولتی و عمومی در به آنها تعطیل اعلام شده است،‌ تا اطلاع ثانوی و اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح تعطیل شده است.

.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 2 =