شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳

کتابداری تا اطلاع ثانوی تعطیل نیست/ ۱۰۸

کتابخانه‌ها هرگز تعطیل نمی‌شوند

فعالیت اعضای کتابخانه پرفرفسور راستان ملایر

مسئول کتابخانه پرفسور راستان روستای حسین‌آباد ناظم شهرستان ملایر گفت: در ایام تعطیلات به شکلی فعالیت‌ها خود را در پیش گرفتم که این خلأ در جامعه احساس نشود و حتی افرادی که به گوشی هوشمند و اینترنت دسترسی نداشتند را از یاد نبردم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، حسین آباد ناظم، مرکز دهستان حرم رود سفلی از توابع بخش سامن شهرستان ملایر است. کتابخانه پرفسور راستان این روستای پرجمعیت که در آستانه تبدیل شدن به شهر است، از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را آغاز کرده است. این روزها که مراکز فرهنگی و آموزشی به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل هستند، این کتابخانه فعالیت خود را در فضای مجازی دنبال می‌کند. حتی با وجود اینکه برخی از اعضای کودک و نوجوان به گوشی‌های هوشمند دسترسی ندارند، کتابدار، خودش به میدان آمده و اجازه نداده که آن‌ها از خدمات کتابخانه محروم بمانند.

زهرا میرزایی، مسئول کتابخانه پرفسور راستان روستای حسن آباد ناظم در گفت‎وگو با روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، اظهار داشت: با تعطیلی کتابخانه‌های عمومی فعالیت خود را به شکل دیگری در داخل روستا آغاز کردم تا همگان بدانند که این تعطیلی باعث مغفول ماندن فعالیت‌های کتابخانه نیست. بنابراین تبلیغ فعالیت ها را از طریق فضای مجازی و چهره به چهره، تا جایی که امکان داشت، پیش بردم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمرکز اصلی ما بر برگزاری هرچه بهتر جشنواره کتابخوانی رضوی معطوف است، افزود: پس از تبلیغات فعالیت‌های کتابخانه، در ایام تعطیلات برخی از اعضا که به اینترنت و گوشی هوشمند دسترسی نداشتند، پس از هماهنگی نقاشی‌ها و سایر آثار خود را به من می‌رسانند. من هم از نقاشی ها عکس تهیه می‌کنم و در فضای مجازی منتشر می‌کنم.

مسئول کتابخانه پرفسور راستان روستای حسن آباد ناظم، تصریح کرد: هایکو کتاب، معرفی کتاب، خلاصه نویسی و نقاشی از فعالیت‌های عمده اعضای کتابخانه در این روزها است.

میرزایی خاطرنشان کرد: با تمام وجودم در ماه مبارک رمضان به درگاه خداوند دعا می‌کنم که این بیماری ریشه‌کن شود و دوباره فعالیت‌های کتابخانه به روال سابق خود بازگردد. هر روز اعضای کتابخانه به ویژه کودکان و نوجوانان پیگیر بازگشایی کتابخانه‌ها هستند. همه ما در حسرت روزهایی هستیم که درهای کتابخانه باز بود و در کنار کتاب‌ها روزهای شادی را سپری می‌کردیم.




ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 11 =