پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸

کتابداری تا اطلاع ثانوی تعطیل نیست/ ۱۱۳

کتاب خواندن قرنطینه نمی‌شناسد

image-20200517113507-5.jpeg - کراپ‌شده

مسئول کتابخانه‌ی عمومی رسول اکرم (ص) دوربنی این روزها کتابخانه را به درب منزل اعضا می برد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان، با شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور و هشدارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای جلوگیری از انتشار این ویروس، مدتی است که کتابخانه‌های عمومی هرمزگان نیز مانند سایر کتابخانه‌های سراسر کشور تعطیل شده است؛ ولی کتابخوانی تعطیل نشده و کتابدار روستا به طور خلاقانه ای کودکان روستارا از کتاب محروم نکرد.

علی پاکروان، مسئول کتابخانه عمومی رسول اکرم (ص) روستای دوربنی این روزها کتاب های پرطرفدار و با کیفیت کودک را در ماشین خود ردیف کرده و با رعایت کامل موارد بهداشتی، آنها را به اعضای فعال خود می‌رساند.

وی با اشاره علاقه کودکان روستای دورینی برای دریافت کتاب ها بیان کرد: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی روستا در این چندسال بسیار تلاش کردم و تازه اول راه هستم؛ نمی خواستم این قرنطینه کودکان را از کتاب و کتاب خوانی دور کند و مجبور بودم کاری بکنم. اعضای فعال کتابخانه ام عمدتاً کودکان هستند و در بین آن ها افرادی هستند که در ماه بیش از ۵۰ کتاب می‌خواندند و هر روز از من می پرسیدند کی می توانیم دوباره کتاب ببریم.

وی ادامه داد: خیلی از شرایط پیش آمده ناراحت بودم و باید کاری می کردم که کتاب به دست شان برسانم. تنها کاری که می توانستم بکنم این بود که وسیله نقلیه شخصی خود را به کتابخانه سیار تبدیل کنم و کتاب هایی را که اعضا از طریق فضای مجازی، سفارش داده بودند به درب منزل شان ببرم.

مسئول کتابخانه عمومی رسول اکرم (ص) در ادامه بیان کرد: در راستای افزایش امید اجتماعی و آگاهی عمومی اعضا و والدینشان، بروشوری طراحی کردم که شامل نکات روانشناسی و رعایت موارد بهداشتی برای والدین و فرزندانشان بود و به آنان می‌آموخت در ایام قرنطینه چگونه باید با فرزندان خود رفتار کنند تا از آسیب های رفتاری و اجتماعی به دور باشند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 0 =