دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲

کتابداری تا اطلاع ثانوی تعطیل نیست/ ۱۱۲

فضای مجازی زمینه‌ساز آشنایی علاقه‌مندانی جدید به کتابخانه‌ها شد

با كتابداران / ايرانشهر

محمدرضا دهقانی با اشاره به تجربه فعالیت به عنوان کتابدار در فضای مجازی، از آشنایی با علاقه‌مندان جدیدی خبر داد که پیش از این به دلایل مختلف فرصت حضور در کتابخانه را نداشتند اما با آشنایی در این بستر به اعضای جدید کتابخانه‌ها مبدل خواهند شد.

محمدرضا دهقانی بزمان کتابدار کتابخانه عمومی خاتم‌الانبیاء(ص) شهرستان ایرانشهر (استان سیستان و بلوچستان) در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به فعالیت در فضای مجازی بیان داشت: همان اوایل اسفندماه و پس از تعطیلی کتابخانه‌ها به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با استفاده از ارتباط با اولیای اعضای کودک و نوجوان کتابخانه نخستین حرکت‌هایمان در فضای مجازی را کلید زدیم.

وی در ادامه افزود:  ابتدا با پویش نقاشی «کرونا را شکست می‌دهیم» مسیر را آغاز کردیم و با برنامه‌های متنوع از جمله معرفی دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در این بستر بودیم.

این کتابدار با اشاره به تجربیات کسب کرده از فعالیت در فضای مجازی، عنوان کرد: با اینکه بیشتر ما کتابداران با فضای مجازی و ظرفیت‌های آن آشنا بودیم اما تا پیش از همه‌گیری ویروس کرونا، به صورت جدی مجالی برای برنامه‌ریزی منسجم و فعالیت در آن نداشتیم.

وی همچنین اضافه کرد: در کنار تجربه‌های گرانبها و جدید ۳ ماه گذشته در فضای مجازی، با علاقه‌مندان جدیدتری آشنا شده‌ایم که پیش از به دلایل مختلف فرصت حضور در کتابخانه را نداشتند. چه ‌بسیار اعضایی که پس از بازگشایی کتابخانه‌ها به عنوان عضو جدید به ما بپیوندند.

دهقانی در پایان خاطرنشان کرد: بازگشایی کتابخانه‌ها بدون اعضاء برای ما که مدت‌هاست از ارتباط حضوری با آنها محرومیم دشوار است؛ شبیه کلاسی که تنها معلم در آن حضور یافته و شاگردان هنوز نیستند. امیدوارم با تمهیدات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و پس از غلبه بر کرونا دوباره بتوانیم پذیرای اعضای عزیزمان باشیم.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 3 =