سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷

کتابداری تا اطلاع ثانوی تعطیل نیست/ ۱۱۷

بخشی از بدنه جامعه را در کنار کتاب و کتابخوانی نگه داشتیم

با كتابداران / ايرانشهر

وحید استوار با اشاره به تلاش کتابداران در فضای مجازی، تلاش‌های آنها در ایام تعطیلی کتابخانه‌ها را باعث نگه داشتن بخشی از بدنه جامعه در کنار کتاب و کتابخوانی دانست.

وحید استوار کتابدار کتابخانه عمومی ولایت شهرستان ایرانشهر (سیستان و بلوچستان) در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به مصائب فعالیت در فضای مجازی بیان داشت: هرچند زیرساخت‌های اینترنتی استان سیستان و بلوچستان خصوصاً در روستاها همچنان ضعف‌هایی دارد اما ما در ایرانشهر تمام تلاش خود را برای ارائه بخشی از خدمات کتابخانه‌ای‌ به علاقه‌مندان انجام دادیم و سعی کردیم دست‌کم ارتباط‌مان با اعضای فعال‌ کتابخانه قطع نشود.

وی در ادامه افزود: حفظ خط ارتباطی با اعضاء در روزهایی که به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کتابخانه تعطیل شده بود به کمک فضای مجازی میسر شد و توانستیم به کمک آن لحظات سازنده‌ای را برای گروه‌های مختلف سنی به ویژه کودکان و نوجوانان ایجاد کنیم. در این بین تمرکز اصلی‌مان را بر دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی قرار دادیم و با معرفی منابع این جشنواره و اطلاع‌رسانی در خصوص شیوه شرکت در آن، نهایت تلاش‌مان را برای حضور گسترده اقشار مختلف مردم در این جشنواره انجام دادیم.

استوار با تأکید بر مزایای حضور کتابداران در فضای مجازی یادآور شد: حضور در فضای مجازی در واقع یک فرصت خوب برای کتابداران بود تا بتوانند در ایام تعطیلی کتابخانه‌ها به نحو شایسته‌ای ضمن معرفی کتابخانه‌ها و برنامه‌هایش، زمینه‌ساز جذب بسیاری از مردم در روزهای پساکرونا به کتابخانه شوند.

وی اضافه کرد: همین که توانستیم بخشی از بدنه جامعه را در کنار کتاب و کتابخوانی نگه داریم و پیشنهادهای متنوع فرهنگی به آنها ارائه دهیم و همراه با آنها پویش‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را برگزار کنیم، بر پویایی کتابخانه‌ صحه گذاشتیم.

استوار در پایان خاطرنشان کرد: بعد از ماه‌ها دلتنگی بالاخره به کتابخانه بازگشتیم. وقتی که بعد از حدود ۳ ماه برای اولین بار به کتابخانه بازگشتم یکبار دیگر تأثیر نشاط این مکان فرهنگی بر روحیه خودم را به وضوح احساس کردم. هرچند اعضاء را در کنار خودمان نداریم اما امیدواریم با شکست ویروس کرونا بار دیگر به روال ماه‌های پیش از تعطیلی کتابخانه بازگردیم و بتوانیم آنچه از کتاب و کتابخوانی می‌دانیم را با اعضاء و مراجعین به اشتراک بگذاریم.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 6 =