سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲

کتابداری تا اطلاع ثانوی تعطیل نیست/ ۱۱۸

خدمت‌رسانی مومنانه کتابداران شهرستان شوش

مسعود دیناروند

مسعود دیناروند، کتابدار کتابخانه عمومی فجر شهرستان شوش گفت: همه کتابداران و اعضای کتابخانه برای پایان شیوع بیماری کرونا و بازگشایی مجدد کتابخانه‌ها لحظه شماری می‌کنند و هر روز پیام‌های بسیاری از سوی اعضا درباره زمان بازگشایی کتابخانه دریافت می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کتابخانه عمومی فجر شهرستان شوش به عنوان یکی از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های عمومی در استان خوزستان از سال ۱۳۴۸ تا کنون در حال ارائه خدمات به مراجعه کنندگان و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی بوده و تا پیش از تعطیلی کتابخانه‌های به دلیل شیوع بیماری کرونا، با داشتن حدود ۴۰ هزار کتاب، دارای ۴ هزار عضو بوده است.

مسعود دیناروند، کتابدار این کتابخانه با اشاره به وضعیت نامساعد حاکم بر استان خوزستان به دلیل شیوع بیماری کرونا گفت: شرایط فعلی که به تعطیلی موقت کتابخانه‌ها منجر شد، ایجاب می‌کرد تا اقداماتی برای حفظ ارتباط اعضا با کتابخانه عمومی فجر را اجرایی کنیم. بر این اساس ابتدا تلاش کردیم از طریق فضای مجازی نسبت به وضعیت موجود و رعایت نکات بهداشتی برای اعضای کتابخانه اطلاع‌رسانی کنیم و در ادامه برنامه‌هایی که قابلیت انطباق با فضای پیام‌رسان‌ها و صفحات مجازی را داشتند، برای اعضا و همچنین سایر علاقه‌مندان به صورت مجازی ارائه کنیم.

وی افزود: با وجود نگرانی‌های اولیه درباره حفظ رابطه اعضا با کتابخانه، خوشبختانه استقبال خوبی فعالیت‌های مجازی کتابخانه به خصوص در بخش کودک و نوجوان صورت گرفت که البته والدین بچه در ایجاد این ارتباط نقش مهمی ایفا کردند. برنامه‌های قصه‌گویی، آموزش کاردستی و نقاشی و سایر برنامه‌ها با پیگیری بچه‌ها همراه شد و تصاویر و فیلم‌های بسیاری از قصه‌گویی و همچنین آموزش‌های ارائه شده در حوزه کاردستی و نقاشی از بچه‌ها دریافت کردیم.

دیناروند تبلیغات و راهنمایی برای مشارکت علاقه‌مندان در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی را از مهم‌ترین فعالیت‌های این روزهای خود در فضای مجازی عنوان کرد و گفت: در کنار فعالیت‌های عمومی کتابخانه، مسابقات، پویش‌ها و به خصوص معرفی جشنواره کتابخوانی رضوی از مهم‌ترین اقدامات در دست ما در فضای مجازی بوده که در این زمینه علاوه بر اطلاع‌رسانی عمومی و معرفی منابع جشنواره از طریق فضای مجازی، همکاران به صورت تبلیغات تلفنی با دوستان، خانواده و غیر به معرفی این جشنواره پرداختند.

وی با تقدیر از کتابداران و خیرین شهرستان شوش گفت: کتابداران کتابخانه عمومی فجر شهرستان شوش نیز برای اینکه بتوانند سهمی در رزمایش کمک مومنانه داشته باشند، در ایام شیوع کرونا که باعث تشدید مشکلات اقتصادی برخی افراد بی‌بضاعت در این شهرستان شده، با کمک و همراهی خیرین شوش، ۶۰۰ پرس غذای گرم برای این افراد تهیه و بین آنها توزیع کردند.

این کتابدار ادامه داد: همه کتابداران و اعضای کتابخانه برای پایان شیوع بیماری کرونا و بازگشایی مجدد کتابخانه‌ها لحظه شماری می‌کنند و هر روز پیام‌های بسیاری از سوی اعضا درباره زمان بازگشایی کتابخانه دریافت می‌کنیم. ما کتابداران نیز منتظر و آماده هستیم تا هر زمان پروتوکل‌های بهداشتی به ما اجازه بازگشایی کتابخانه را بدهد، فعالیت‌های حضوری را از سر بگیریم.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 7 =