یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴

کتابداری تا اطلاع ثانوی تعطیل نیست/ ۱۲۳

جشنواره کتابخوانی رضوی سبب ایجاد علاقمندی مردم به ویژه کودکان به کتابخوانی شده است

سمیه اشتری، کتابدار کتابخانه عمومی مرکزی شهرستان قدس

کتابدار کتابخانه عمومی مرکزی شهر قدس، ایجاد علاقمندی بیشتر مردم به ویژه کودکان به کتابخوانی را بزرگ ترین انگیزه خود برای تلاش در برگزاری جشنواره رضوی عنوان کرد.

سمیه اشتری، کتابدار کتابخانه عمومی مرکزی شهرستان قدس در گفتگو با روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، گفت: کتابخانه عمومی مرکزی شهر قدس در بلوار امام خمینی(ره)، خیابان شهید قربانی، کوچه بازار امام رضا(ع) (فجردوم) قرار دارد و من نزدیک به ۷ سال است که در کتابخانه های عمومی شهرستان در حال خدمت هستم.

وی در خصوص انگیزه خود از تلاش برای جلب مشارکت مردم در جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: انگیزه و هدف من آشنایی هرچه بیشتر خانواده ها با زندگی امام رضا(ع) و خانواده بزرگوارشان و همچنین ایجاد علاقمندی بیشتر مردم به ویژه کودکان به کتابخوانی از طریق جشنواره کتابخوای رضوی است.

اشتری در خصوص اطلاع رسانی جشنواره و معرفی منابع آن به اعضا گفت: امسال از طریق صفحه  های مجازی در پیام رسان های مختلف و ارتباط با مدارس و عضویت در کانال های مجازی مدارس و عضویت در گروه های مختلف شهرستان و دوستانم به اطلاع رسانی فراخوان و منابع جشنواره کتابخوانی رضوی پرداختم و همچنین برای تعدادی از اعضاء که شماره آن ها را داشتم فراخوان جشنواره و پی دی اف کتاب های کودک و تعدادی از کتاب های بزرگسال را ارسال کردم و ارتباط خوبی در فضای مجازی با اعضا برقرار کردم.

وی در ادامه به بیان آمار شرکت کنندگان سال گذشته جشنواره رضوی پرداخت و گفت: سال گذشته نزدیک به ۱۰۰۰ برگه نقاشی از اعضا و دانش آموزان جمع آوری کردم و تعداد شرکت کنندگان در بخش الکترونیک و مکتوب نسبت به امسال بیشتر بود؛  در حال حاضر نیز تمام سعی خود را جهت جلب مشارکت و حضور حداکثری مردم انجام می دهم.

اشتری منابع دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی را خوب، آسان و قابل درک بیان کرد و افزود: در گروه کودک، کتاب های «گنبد خورشید» و «حضرت معصومه(ع)» بیشتر از سایر منابع مورد استقبال اعضا قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: امسال با وجود اطلاع رسانی هایی که در فضای مجازی انجام شد، تعداد محدودی در بخش پویش کتابخوان، نزدیک به ۶۰ نفر در مسابقه نقاشی و ۴۰۰ نفر نیز در بخش مسابقه چهار گزینه‌ای آنلاین شرکت کرده اند که نسبت به سال گذشته، تعداد شرکت کنندگان پویش کتابخوان و مسابقه نقاشی کاهش یافته است. امیدوارم در فرصت باقی مانده علاقه مندان بیشتری در مسابقه شرکت کنند.

اشتری در پایان سخنانش با اشاره به فعالیت های خود در دوران کرونا و تعطیلی کتابخانه گفت: محدودیت ها برای ارائه خدمات برای اعضاء زیاد بود، به نظرم با توجه به وضع پیش آمده باید آینده نگری شود و فایل صوتی و پی دی اف کتاب ها تهیه شده و در چنین شرایطی در وبلاگ کتابخانه ها قرار داده شود.

وی افزود: در شرایط کرونایی و تعطیلی کتابخانه ها ما به قصه گویی، آموزش کاردستی، معرفی کتاب صوتی و به اشتراک گذاری پی دی اف منابع جشنواره کتابخوانی رضوی در فضای مجازی پرداختیم ولی به نظرم جا دارد تا بستر ارائه خدمات بیشتری را در حوزه فضای مجازی فراهم کنیم.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 9 =