شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴

کتابداری تا اطلاع ثانوی تعطیل نیست/ ۱۲۲

حرفه کتابداری به اشتراک‌گذاری دائمی دانایی و آگاهی است

کتابخانه عمومی استاد محمدی اشتهارد

زینب عظیمی، مسئول کتابخانه عمومی استاد محمدی شهرستان اشتهارد با اشاره به تحولات ایجاد شده در فعالیت‌های فرهنگی، اظهار داشت: کتابداری تنها یک حرفه نیست بلکه عشق و علاقه برای کسب دانش و به اشتراک‌گذاری دائمی دانایی و آگاهی است.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز، زینب عظیمی، مسئول کتابخانه عمومی استاد محمدی شهرستان اشتهارد در گفتگو با روابط عمومی این اداره‌کل با اشاره به تحولات ایجاد شده در فعالیت‌های فرهنگی، اظهار داشت: کتابداری تنها یک حرفه نیست بلکه عشق و علاقه برای کسب دانش و به اشتراک‌گذاری دائمی دانایی و آگاهی است.

وی در ادامه افزود: هنوز هم اولین روزهای ورودم به کتابخانه استاد محمدی را در خاطر دارم، شروع فعالیتم با توجه به شرایط و موقعیت خاص و بافت بومی منطقه، اوایل برایم کمی سخت به نظر می‌رسید اما به مرور و با برقراری تعامل با مراجعان کتابخانه، هر روز برایم تجربه‌ای جدید و دلنشین بود. از همه بیشتر حضور کودکان و نوجوانان و اشتیاق آن‌ها به کتابخوانی و مشارکت در فعالیت‌های فوق برنامه کتابخانه برایم جذابیت داشت. ایجاد انگیزه برای خواندن و ترغیب به کتابخوانی همواره از اولویت‌هایم بوده و بر همین اساس نیز سعی کردم از خود و خانواده‌ام شروع کنم.

مسئول کتابخانه عمومی استاد محمدی در ادامه افزود: همسر و فرزندانم از کتابخوانان حرفه ای هستند و در هر برنامه و فعالیت کتابخوانی پیشگام تر از من حرکت می کنند. باور دارم برای اثرگذاری بر دیگران اول باید خود عامل بود، سپس دیگران را به آن دعوت کرد؛ تا خود از خواندن لذت نبری، هرگز نمی‌توانی این تجربه را توصیف و یا در رفتار به دیگران بیاموزی.

عظیمی اظهار داشت: در روزهایی که قرنطینه خانگی بهترین انتخاب برای در امان ماندن از شر ویروس منحوس کرونا بود، یکی از دورهمی‌های خانواده، کتابخوانی در کنارهم بود، لذتی که گاهی با اشتراک گذاری تجربیات مان از کتاب هایی که خواندیم و آموختیم نیز همراه می‌شد.

وی بیان کرد: در بخش فعالیت‌های مربوط به کتابخانه نیز، صفحه اینستاگرام کتابخانه که از قبل فعال بود، پل ارتباطی ما با اعضا شد و تلاش کردیم تا فعالیت های مخاطبان را به خوبی منعکس کنیم. آموزش کاردستی، برگزاری مسابقات و پویش‌های مختلف کتابخوانی، دهمین جشنواره کتابخوانی و ... بخش‌هایی از برنامه‌هایی بود که با اطلاع‌رسانی به اعضا برگزار شد و هنوز هم در حال برگزاری است.

مسئول کتابخانه عمومی استاد محمدی با اشاره به اجرای فاز اول بازگشایی کتابخانه های عمومی، تصریح کرد: اعلام فاز اول بازگشایی کتابخانه‌های عمومی شاید یکی از بهترین خبرهایی بود که در این مدت شنیدم. مشتاقانه به همراه سایر همکارانم در کتابخانه حضور یافتیم و تلاش داریم تا فضا را برای گام های بعدی اجرای پروتکل‌ها جهت بازگشایی مهیا کنیم تا در فازهای بعدی، شاهد حضور اعضا و گردش مجدد امانت کتاب در بین کتابخوانان باشیم.

عظیمی خاطرنشان کرد: این روزها هم برای کتابداران و هم برای علاقه‌مندان به کتابخوانی، روزهای خسته‌کننده‌ای شده که بی تردید امکان امانت کتاب و خوانش کتاب‌های جدید می تواند، غبار این کسالت را زدوده و نشاط و پویایی را برایمان به ارمغان آورد.

وی تاکید کرد: این روزها با همه تلخی و تجربیاتش، تلنگری بود برای همه ما، تا بیشتر قدردان امکانات، موقعیت و فرصت‌هایمان باشیم و عادت‌های غلط روزمره را کنار بگذاریم و شروعی دوباره برای بهره‌مندی بیشتر از زمان داشته باشیم. کتابخانه شاید به نظر برخی از مردم که دغدغه اصلی شان معیشت و اقتصاد است، خیلی مهم به نظر نمی‌رسید اما این فاصله ایجاد شده با کتاب، موجب شد بسیاری، تاثیر مطالعه و کتابخوانی را بر ایجاد فکرهای نو، خلاقیت و ابتکار را شناخته و بیش از پیش جایگاه آن را درک کنند.

مسئول کتابخانه عمومی استاد محمدی در خاتمه ابراز امیدواری کرد با تنظیم پروتکل‌های بهداشتی مناسب جهت استفاده اعضا از کتاب‌ها، اینبار حال خوش خواندن توسط افراد بیشتری از جامعه تجربه شود و کتابخوانی در جامعه بیش از پیش گسترش یابد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 7 =