دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳

مجید ملامحمدی مطرح کرد؛

تاسیس محافل ادبی در کتابخانه‌ها در راستای تحقق خواسته رهبری است

مجيد ملامحمدي

نویسنده و شاعر حوزه کودک و نوجوان با اشاره به مطالبات رهبری مبنی بر حمایت از جریان‌های اصیل ادبی در کشور، گفت: اقدام نهاد به عنوان متولی درجه اول حوزه کتاب و کتابخوانی در راه‌اندازی محافل ادبی و تحقق منویات و مطالبات رهبری اقدام بسیار شایسته و کاربردی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور به نقل از مهر، در پی منویات مقام معظم رهبری و توجه ویژه ایشان به شعر و ادبیات و همچنین مطالبه همیشگی ایشان در حمایت از جریان‌های اصیل ادبی، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همراهی جمعی از استادان عرصه شعر و ادب اقدام به تشکیل و راه‌اندازی محافل ادبی در سراسر کشور کرده است.

مجید ملامحمدی، نویسنده و شاعر کودک و نوجوان درباره تشکیل این‌ محافل ادبی به مهر گفت: برای من مایه خوشبختی است که مقام معظم رهبری با توجه به تمام مشغله‌های خود، عنایت ویژه‌ای به حوزه شعر و ادب دارند که این موضوع در برگزاری جلسات شعر با شاعران و تقریظ‌ نویسی ایشان نمایان است. بر این ‌اساس اقدام نهاد کتابخانه‌ها به‌ عنوان متولی اول حوزه کتاب و کتابخوانی در راه‌اندازی محافل ادبی و تحقق منویات و مطالبات رهبری، اقدامی شایسته و کاربردی است.

وی افزود: به نظرم گردهمایی اهل ادب و شعر در سنین مختلف از بچه‌های دبستانی تا افراد بزرگسال با محوریت کتاب و کتابخوانی، در حمایت از جریان‌های اصیل ادبی در کشور و شکل‌گیری نسل جدید شاعران و نویسندگان، بسیار موثر و سازنده خواهد بود. اینکه علاقه‌مندان بتوانند در انجمن‌ها و محافل ادبی با نویسندگان و شاعران محبوب خود دیدار و گفتگو کنند، باعث ترغیب و تشویق آنها به ورود جدی به این‌ حوزه خواهد شد. از این‌ جهت، امیدوارم این‌ حرکت با قدرت و کیفیت و به‌ صورت مستمر ادامه پیدا کند.

این نویسنده و شاعر کودک درباره ظرفیت تشکیل محافل ادبی برای نوجوانان گفت: اگر نهاد کتابخانه‌ها بتواند با ارتباط و تعامل با آموزش و پرورش، از ظرفیت مدارس برای شکل‌گیری محافل ویژه نوجوانان استفاده کند، اقدامی بسیار ارزشمند برای تربیت نسل آینده فعال در حوزه شعر و ادب فارسی خواهد بود. دیدار دانش‌آموزان با پدیدآورندگان، بحث و بررسی کتاب‌ و پرداختن به حوزه شعر و ادبیات دینی و آیینی می‌تواند بخش عمده‌ای از فعالیت‌های این محافل را شامل شود.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 3 =